سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خشم شرکت‌های انگلیسی از تصمیم دولت برای قرنطینه مسافران اسپانیایی

تصمیم اخیر لندن برای قرنطینه کردن مسافران اسپانیایی سبب خشم شرکت‌های مسافرتی انگلیس شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شرکت‌های انگلیسی از تصمیم ناگهانی مقامات این کشور برای قرنطینه کردن مسافرانی که از اسپانیا راهی این کشور شده‌اند به خشم آمدند.

گردشگرانی که امروز از اسپانیا راهی انگلیس شده بودند به یکباره با تصمیم جدید دولت جانسون روبرو شدند که این امر سبب عصبانیت آن‌ها شد.

بنا به تصمیم دولت انگلیس این گردشگران باید دو هفته در قرنطینه به سر ببرند. این تصمیم دولت برای خروج اسپانیا از فهرست کشور‌های ایمن برای سفر در اواخر روز گذشته (ساعت ۲۳:۰۰ به وقت گرینویچ) اتخاذ و اجرایی شد که این امر سبب برهم زدن برنامه سفر بسیاری از افراد گشت.

شرکت‌های مسافرتی انگلیسی نسبت به فوری بودن این تصمیم به شدت اعتراض دارند، زیرا به عقیده آن‌ها این امر سبب زیان اقتصادی آن‌ها خواهد شد.

از سوی دیگر، دولت جانسون این تصمیم خود را به دلیل افزایش میزان ابتلا در کشور اسپانیا اعلام کرده است.

در واکنش به این اقدام دولت، جاناتان اشورث، رئیس سیاست گذاری حزب کار، گفت: «می توانم درک کنم که چرا دولت این تصمیم را گرفته است ...، اما مطمئناً روشی که این تصمیم در ۲۴ ساعت گذشته اتخاذ شده کاملاً شرم آور است.»

پیش‌تر انگلیس اسپانیا را در فهرست کشور‌های ایمن قرار داده بود به این معنی که گردشگران پس از رفتن به آنجا مجبور نیستند وارد قرنطینه شوند.

سخنگوی وزارت خارجه اسپانیا در واکنش به این تصمیم لندن شب گذشته اعلام کرد مادرید به این تصمیم انگلیس احترام می‌گذارد و با مقامات آن تماس خواهد گرفت.

پیش از آن دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس در این خصوص گفته بود: «داده‌هایی که به دست ما رسیده است یک جهش بزرگ در میزان ابتلا در اسپانیا را نشان می‌دهد. از این رو بعد از ظهر به سرعت تصمیم گرفتیم که اقدام کنیم. نمی‌توانیم برای این کار عذرخواهی کنیم. باید بتوانیم اقدامی سریع و قاطع داشته باشیم.»

اسپانیا با بیش از ۲۹۰ هزار مورد ابتلا و بیش از ۲۸۰۰۰ مرگ و میر ناشی از کرونا یکی از آلوده‌ترین و متاثرترین کشور‌های اروپایی در برابر ویروس کرونا  بوده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.