سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دوربین‌های ثبت تخلفات در جاده‌های آذربایجان‌شرقی به ۱۰۰ دستگاه افزایش می‌یابد

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون ۵۷ دوربین ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌های استان فعال بوده و ۴۳ دستگاه دوربین جدید نیز با پیشرفت ۷۰ تا ۸۰ درصد در مرحله نصب قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، علیزاده  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به تاثیر چشمگیر دوربین‌های ثبت تخلفات در کاهش تصادفات رانندگی گفت: برای کاهش آمار تصادفات جاده‌ای در استان باید در کنار اجرای طرح‌های مختلف ایمن سازی و هوشمند سازی جاده‌ها به مسایل فرهنگی و آموزشی ترافیکی توجه بیشتری کرد و این مسایل از طریق رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما به مردم بیان شود.

او با بیان اینکه آمار تصادفات جاده‌ای استان در سال‌های ۹۶ و ۹۷ با افزایش مواجه بود،گفت: پارسال با اقدامات انجام شده برای افزایش ایمنی جاده ها، هوشمند سازی و نصب تابلو‌های هشدار و دوربین‌های کنترلی آمار تصادفات در جاده‌های استان کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: با تلاش مسئولان دستگاه‌های عضو کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل جاده‌ای استان، آذربایجان شرقی در زمینه کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای از رتبه ۲۹ کشوری در سال ۹۷ به رتبه ۶ در سال ۹۸ صعود کرده است.

علیزاده، با اشاره به تدوین طرح جامع کاهش تصادفات جاده‌ای برای سال ۹۹  افزود: امسال برای کاهش ۱۰ درصدی تلفات تصادفات جاده‌ای هدف گذاری و برنامه ریزی شده است و امید است با اقدامات دستگاه‌های ذیربط و همکاری رانندگان و مردم استان این هدف گذاری تحقق یابد.

او گفت: طرح جامع کاهش تصادفات جاده‌ای شامل برنامه‌هایی برای ۵ حوزه فعالیت مدیریت ایمنی راهها، راه (راه‌های ایمن تر)، وسیله نقلیه (وسایل نقلیه ایمن تر)، کاربران جاده‌ای ایمن‌تر (عامل انسانی) و حوزه واکنش بعد از تصادف است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.