جانشین فرمانده اننتظامی استان آذربایجان شرقی از فعال بودن ۲۶۰ دوربین ثبت تخلف در محور‌های مواصلاتی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  محمدی جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۲۶۰ دوربین ثبت تخلفات در استان وجود دارد که تعداد ۲۲۳ دوربین در ۱۳۹ نقطه سطح شهر تبریز نصب شده است.

وی افزود: در شهر تبریز این دوربین‌ها سه نوع است، دوربین هوشمند که تخلفات عبور از چراغ قرمز و سرعت غیرمجاز را اعمال قانون می‌کند، دوربین نوع دوم نظارتی است و نوع سوم، خودروی مجهز به دوربین پلاک خوان است و در سطح شهر تردد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دوربین‌های نصب شده در جاده‌ها نیز اکثر مناطق استان را پوشش می‌دهد، خاطرنشان کرد: تعداد ۴۰ دوربین در محور تبریز به میاندوآب، تبریز به اهر، اتوبان پیامبر اعظم و تبریز به مرند و جلفا نصب شده است.

محمدی تاکید کرد: کلیه وسایل نقلیه از نظر سرعت پایش می‌شوند و علاوه بر اینکه سرعت لحظه‌ای وسیله نقلیه ثبت می‌شود، کلیه وسایل نقلیه که از زیر دوربین حرکت می‌کنند، سرعت میانگین آن‌ها نیز ارزیابی می‌کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به ویژگی دیگر دوربین پلیس راه تاکید کرد: وسیله باری وقتی از زیر دوربین حرکت می‌کند، ضمن اینکه سرعت وسیله نقلیه حساب می‌شود، اگر وزن آن نیز بیش از حد میانگین باشد، به عوامل پلیس راه هشدار داده می‌شود تا نسبت به توقف آن وسیله اقدام شود. 

 

انتهای پیام/ش

۲۶۰ دوربین ثبت تخلف در محور‌های آذربایجان شرقی وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.