سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدوین سند توسعه ۱۴ روستای شهرستان شهرکرد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار شهرکرد گفت: سند توسعه ۱۴ روستای این شهرستان تدوین شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سپنتا حبیبی معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار شهرکرد در نشست رفع مشکلات و موانع بوم‌گردی‌ها و صنایع‌دستی اظهار داشت: سند توسعه ۱۴ روستای این شهرستان با اولویت‌های کشاورزی، صنایع‌دستی و گردشگری تدوین و تهیه شده است.

او افزود: این روستا‌ها شامل نوآباد، سیرَکِ، بهرام‌آباد، خوی، اسدآباد، مصطفی‌آباد، سورک، ایرانچه، دستگردامام‌زاده، فتح‌آباد، شمس‌آباد، آقبلاغ، وانان و کتک است.


بیشتر بخوانید


حبیبی اضافه کرد: روستا‌های این شهرستان ظرفیت مناسبی در توسعه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی، گردشگری و اقامتگاه‌های بوم‌گردی دارد.

او ادامه داد: دهیاران شهرستان شهرکرد دو هفته فرصت دارند تا ظرفیت‌های اقامتگاه‌های بوم گردی و رشته‌های صنایع دستی و هنر‌های سنتی را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری ارائه دهند.

حبیبی گفت: بالا بودن نرخ بیکاری و مناسب نبودن وضعیت معیشتی مردم از مهم‌ترین علت‌های مهاجرت‌های بی رویه از روستا‌های شهرستان شهرکرد است.

او افزود: توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی و توجه به رشته‌های صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی می‌تواند علاوه بر افزایش اشتغال به کاهش نرخ بیکاری، بهبود وضعیت معیشت مردم و جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه روستاییان کمک کند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.