سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا در خراسان‌جنوبی می‌تازد و قربانی می‌گیرد

خراسان جنوبی که چند روزی است در وضعیت هشدار قرار دارد. کرونا همچنان شانه به شانه مردم این استان در روستا و شهر می‌تازد و قربانی می‌گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  مدتی است تعداد بستری‌ها و فوتی های کرونا در خراسان‌جنوبی روند افزایشی به خود گرفته و خیال ندارد از اسب قدرت پایین بیاید.

برخی از مردم توصیه‌های پزشکی را رعایت کرده و ماسک بر چهره دارند و با وجود مضاعف شدن گرمای هوا، اما حاضر نیستند گرمای هوا را بر بستری شدن در بیمارستان ترجیح دهند.

مدافعان سلامت هم این روز‌ها حسابی خسته شده و برخی از مردم با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی زحمتی مضاعف بر دوش آن‌ها می‌گذارند.


بیشتر بخوانید


چند روزی است داغی هوا در آسمان کویری خراسان جنوبی جولان می‌دهد، اما کرونا نیز همچنان شانه به شانه خراسان جوبی‌ها می‌تازد.

شیوع ویروس کرونا برخی از افراد را به رعایت اصول بهداشتی و خانه‌نشینی و رعایت فاصله اجتماعی وادار کرده است، اما انگار زور کرونا هنوز به عده‌ای نرسیده و نتوانسته آن‌ها را خانه‌نشین کند.

دست دادن و روبوسی کردن، نزدیک شدن به یکدیگر و حضور پیدا کردن در تجمعات حتی چند نفره به صورت خانوادگی می‌تواند به راحتی این ویروس را انتقال دهد به گونه‌ای که حضور یک فرد مبتلا در جمع، سلامت تمام افراد را به خطر می‌اندازد.

برخی از شهروندان بیرجندی نیز بار سفر بسته و راهی مسافرت می‌شوند این درحالی است که مسئولان بار‌ها از مردم خواسته‌اند در این اوضاع و احوال کرونایی بی‌خیال مسافرت‌ها شوند، اما آنچه بیشتر از همه این روز‌ها خبرساز شده است شیوه و انتقال بیماری کرونا در روستا‌های خراسان جنوبی است چیزی که بیشتر سبب نگرانی می‌شود چرا که افراد ناقل بیماری کرونا با سفر به روستا‌ها جامعه وسیع‌تری را مبتلا به کرونا می‌کنند و این درحالی است که بیشتر جامعه هدف روستا‌ها افراد سالمند هستند.

طبق آمار‌ها و طبق سخنان سخنگوی وزارت بهداشت و درمان چند روزی است خراسان جنوبی همچنان در لیست هشدار قرار دارد و این بیانگر این است که مردم باید بیشتر از قبل کرونا را جدی گرفته و رعایت کنند.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.