سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز به کار آموزشگاه فنی و حرفه‌ای سفارش‌محور خانه صنعت

آموزشگاه فنی و حرفه‌ای سفارش‌محور خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در شهرک صنعتی بیستون آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جهانبخش شکری رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه هدف از راه‌اندازی آموزشگاه فنی و حرفه ای را توجه به آموزش خصوصا در زمینه آموزش‌های صنعتی دانست و گفت : این آموزشگاه می‌تواند زمینه کارآفرینی جوانان را فراهم کند.

او گفت : علاوه بر جوانان، فعالین اقتصادی، شاغلین شهرک‌های صنعتی و افرادی که در واحد‌های تولیدی کار می‌کنند و نیاز به آموزش دارند هم می‌توانند از ظرفیت این آموزشگاه استفاده کنند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه حسابداری، بازاریابی و فروش، بورس، برق، مکانیک، تراشکاری، آموزش‌های مالیاتی و... را از جمله آموزش‌هایی دانست که در این آموزشگاه ارائه خواهد شد.

صنعت یکی از مهمترین زمینه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای

یاور محمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: یکی از مهمترین زمینه‌هایی که در آن نیازمند آموزش فنی و حرفه‌ای هستیم، شاخه صنعت است.

او با بیان اینکه نیازمند همکاری حوزه‌های دیگر از جمله بخش خصوصی برای مهارت آموزی در حوزه صنعت هستیم، ادامه داد: خوشبختانه امروز شاهد آغاز به‌کار آموزشگاه فنی و حرفه‌ای بخش خصوصی هستیم که به شیوه‌ای متفاوت از آموزشگاه‌های آزاد فعالیت خواهد داشت و می‌تواند پیوندی بین بخش صنعت و آموزش ایجاد کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه افزود: این مرکز باید آموزش‌های بلندمدت بر اساس علم روز را در برنامه داشته باشد و نیاز‌های آینده بخش صنعت را پوشش دهد.

محمدی از آمادگی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان برای تامین مربی و یا در اختیار قرار دادن کارگاه‌ها برای کمک به این مرکز هم خبر داد.

او از نرخ بیکاری بالایی که در استان کرمانشاه با آن مواجهیم هم یاد کرد و افزود: یکی از راه‌های برون رفت از نرخ بالای بیکاری، مهارت آموزی خصوصا در حوزه صنعت است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.