سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلد دوم کتاب یزد، یادگار تاریخ منتشر شد

جلد دوم کتاب یزد، یادگار تاریخ به قلم حسین مسرت چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  جلد دوم کتاب یزد، یادگار تاریخ به کوشش و قلم حسین مسرت چاپ و منتشر شد و در اختیار علاقه‌مندان فرهنگ و هنر ایران قرار گرفت.

به گفته نویسنده، این کتاب مکتوب و تصویری شامل ۱۷۵ گفتار در حوزه یزد شناسی است که با سرمایه‌گذاری علی زهرایی (فرهنگ‌دوست یزدی تبار) و با یاری آقایان میرزا محمّد کاظمینی و سعید افضلی پور چاپ و منتشر شد.

مسرت گفت: کتاب مورد اشاره دارای ۶ بخش شامل گفتار‌های تاریخی، نام آوران و بزرگان، آداب و فرهنگ، نقد کتاب، معماری و هنر و مردم شناسی یزد است که از سوی نشر یزدا در دسترس دوستداران تاریخ قرار گرفته است.

اوگفت: جلد دوم کتاب یزد، یادگار تاریخ همچون دفتر نخست آن، بازچاپ گفتار‌های پرخواستار نویسنده تنها در حوزۀ یزدشناسی و یزد پژوهی است که در کتاب‌ها، نشریه ها، تارنما‌های ایران و نیز سخنرانی‌های وی بین سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۶ گردآوری شده و با ساماندهی و ویراستاری پیام شمس‌الدّینی آراسته چاپ شده است.

او اظهار داشـت: کتاب دارای ۲۴ صفحه دیباچه، مقدّمه و فهرست مندرجات، ۶۷۰صفحه متن و ۲۴ صفحه تصاویر رنگی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان یزد است.

این نویسنده یزدی اضافه کرد: کتاب، دارای ۱۷۵ مقالۀ کوتاه و بلند، یک مقدّمۀ ادبی به فارسی و ۸ مقدّمه به زبان های: آلمانی، اردو، اسپانیایی، انگلیسی، ایتالیایی، عربی، فرانسوی، هندی به ترتیب با ترجمه دکتر کرستین نول کریمی، مسعودبهجو،  فاطمه سماواتی، خوزه کوتیاس فرر، هیوا رحیمی،  پیرو دونینی،  رضا افخمی عقدا،  شهاب صرّافیان  دربارۀ یزد است.

 مسرت ادامه داد: این مقالات از بین حدود ۸۰۰ مقالۀ نویسندگان، گلچین سعی شده همچون دفتر نخست، تنوّع موضوعی داشته باشد.

او افزود: هم‌اکنون جلد سوم این کتاب، با همان ترتیب، گردآوری و حروف چینی شده و در دست ویراستاری است و امید می‌رود تا پایان سال ۱۳۹۹ چاپ شود، امید است دفتر چهارم آن نیز در سال ۱۴۰۰ چاپ و منتشر شود که در بردارندۀ دیگر گفتار‌های یزد و نمایه هاست.

مجموعه امیرچقماق، مسجد جامع، زندان سکندر، بافت تاریخی و خشتی و بادگیر‌ها از جمله اثار تاریخی استان یزد است که شهرت جهانی دارند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.