سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف ۱۹۲ کیلوگرم مواد مخدر توسط مرزبانان خراسان رضوی

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: مرزبانان این استان طی سه عملیات جداگانه توانستند ۱۹۲ کیلوگرم مواد مخدر را کشف و ضبط کنند.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سردار ماشاالله جان‌نثار گفت: از این مقدار ۱۱۵ کیلوگرم موادمخدر شامل تریاک در اقدامی مشترک و با همکاری و تعامل اطلاعاتی با فرماندهی انتظامی نهبندان کشف شد.

او افزود: در عملیاتی مشابه نیز مرزبانان با همکاری هنگ مرزی زابل موفق شدند از ورود ۵۴ کیلو و ۵۰۰ گرم موادمخدر از نوع تریاک جلوگیری کرده و این محموله نیز کشف شد.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی ادامه داد: مرزبانان این فرماندهی در هنگ مرزی تایباد نیز در یک عملیات غافلگیرانه، پس از کمین بر سر راه قاچاقچیان مواد مخدر موفق شدند طی درگیری و برتری آتش، قاچاقچیان را به آن سوی مرز‌ها فراری داده و در پاکسازی محل ۲۲ کیلو و ۵۰۰ گرم موادمخدر از نوع هروئین و شیشه را کشف کنند.

او تصریح کرد: مرزبانان در مرز‌های میهن اسلامی با قدرت و صلابت در مقابل قاچاقچیان موادمخدر می‌ایستند و تا پای جان برای جلوگیری از ورود این بلای خانمان سوز و ابتلای جوانان جامعه به بیماری اسفناک اعتیاد تلاش می‌کنند و موفقیت در این راه را علاوه بر مسئولیت و وظیفه سازمانی، جهاد در راه خدا می‌دانند.

سرهنگ کاظم صمدی فرمانده هنگ مرزی تایباد نیز گفت: مرزبانان این فرماندهی به منظور جلوگیری از ورود مواد مخدر به داخل کشور و برخورد قاطع با قاچاقچیان از ابتدای سال ۹۸ تاکنون موفق به کشف حدود ۲ تن انواع مواد مخدر شدند.

او افزود: همچنین در این بازه زمانی بیش از ۳۶ هزار متجاوز مرزی از اتباع کشور افغانستان که قصد ورود غیر مجاز به داخل خاک کشور جمهوری اسلامی ایران و نقض قوانین مرزی را داشتند دستگیر شده و پس از سیر مراحل قانونی به کشور خود برگردانده شده‌اند.

فرمانده هنگ مرزی تایباد ادامه داد: امروزه مرزبانان ما برای کنترل نوار مرز، اقدام به نصب سیم خاردار و همچنین نصب وسایل الکتریکی و اُپتیکی کرده و با استفاده از نیرو‌های متخصص و آموزش دیده امنیت پایداری را در دورترین و صعب العبورترین نقاط مرزی برقرار کرده‌اند.

صمدی با تاکید بر اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد: با توجه به اهمیت مبارزه با ویروس کرونا، توصیه‌های بهداشتی به تمامی واحد‌های مرزی ابلاغ شده و واحد‌های مرزی ملزم به رعایت نکات بهداشتی هستند.

او تصریح کرد: کالا‌های بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی بین تمامی واحد‌های مرزی تقسیم شده و حتی توزیع بسته‌های بهداشتی بین رانندگان خودرو‌های ترانزیتی در معبر دوغارون نیز در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت که به خوبی به مرحله اجرا درآمد.
 
انتهای پیام// م.ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.