فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: مرزبانان این استان طی سه عملیات جداگانه توانستند ۱۹۲ کیلوگرم مواد مخدر را کشف و ضبط کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سردار ماشاالله جان‌نثار فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با اشاره به کشف بیش از ۱۰۰ کیلوگرم موادمخدر توسط مرزبانان استان، گفت: از این مقدار ۱۱۵ کیلوگرم موادمخدر شامل تریاک در اقدامی مشترک و با همکاری و تعامل اطلاعاتی با فرماندهی انتظامی شهرستان نهبندان کشف شد.

او افزود: در عملیاتی مشابه نیز مرزبانان با همکاری هنگ مرزی زابل موفق شدند از ورود ۵۴ کیلو و ۵۰۰ گرم موادمخدر از نوع تریاک جلوگیری کرده و این محموله نیز کشف شد.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی ادامه داد: مرزبانان این فرماندهی در هنگ مرزی تایباد نیز در یک عملیات غافلگیرانه، پس از کمین بر سر راه قاچاقچیان مواد مخدر موفق شدند طی درگیری و برتری آتش، قاچاقچیان را به آن سوی مرز‌ها فراری داده و در پاکسازی محل ۲۲ کیلو و ۵۰۰ گرم موادمخدر از نوع هروئین و شیشه را کشف کنند.

جان‌نثار بیان کرد: مرزبانان در مرز‌های میهن اسلامی با قدرت و صلابت در مقابل قاچاقچیان موادمخدر می‌ایستند و تا پای جان برای جلوگیری از ورود این بلای خانمان سوز و ابتلای جوانان جامعه به بیماری اسفناک اعتیاد تلاش می‌کنند و موفقیت در این راه را علاوه بر مسئولیت و وظیفه سازمانی، جهاد در راه خدا می‌دانند.

سرهنگ کاظم صمدی فرمانده هنگ مرزی تایباد گفت: مرزبانان این فرماندهی به منظور جلوگیری از ورود مواد مخدر به داخل کشور و برخورد قاطع با قاچاقچیان از ابتدای سال ۹۸ تاکنون موفق به کشف حدود ۲ تن انواع مواد مخدر شدند.

او افزود: همچنین در این بازه زمانی بیش از ۳۶ هزار متجاوز مرزی از اتباع کشور افغانستان که قصد ورود غیر مجاز به داخل خاک کشور جمهوری اسلامی ایران و نقض قوانین مرزی را داشتند دستگیر شده و پس از سیر مراحل قانونی به کشور خود برگردانده شده‌اند.

فرمانده هنگ مرزی تایباد ادامه داد: امروزه مرزبانان ما برای کنترل نوار مرز، اقدام به نصب سیم خاردار و همچنین نصب وسایل الکتریکی و اُپتیکی کرده و با استفاده از نیرو‌های متخصص و آموزش دیده امنیت پایداری را در دورترین و صعب العبورترین نقاط مرزی برقرار کرده‌اند.

صمدی با تاکید بر اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد: با توجه به اهمیت مبارزه با ویروس کرونا، توصیه‌های بهداشتی به تمامی واحد‌های مرزی ابلاغ شده و واحد‌های مرزی ملزم به رعایت نکات بهداشتی هستند.

او تصریح کرد: کالا‌های بهداشتی از جمله ماسک، مواد ضدعفونی بین تمامی واحد‌های مرزی تقسیم شده و حتی توزیع بسته‌های بهداشتی بین رانندگان خودرو‌های ترانزیتی در معبر دوغارون نیز در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت که به خوبی به مرحله اجرا درآمد.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.