سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۱۸ درصدی تولید خودرو در چهار ماهه نخست سال

معاون امور صنایع وزارت صمت از رشد ۱۸ درصدی تولید خودرو در چهار ماهه نخست سال خبر داد.

مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،با اشاره به نوسات قیمت در روز‌های اخیر گفت:قیمت خودرو در درب کارخانه یک قیمت مصوب است و این افزایش مربوط به بازار می‌باشد.

صادقی با اشاره به رشد ۱۸ درصدی تولید خودرو در چهار ماهه نخست سال افزود:تحویل خودرو نیز در همین مدت بیش از ۳۰ درصد رشد داشته و بالغ بر ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در همین مدت تحویل خریدار شده است.

معاون امور صنایع وزارت صمت ادامه داد: تولید خودروی ناقص نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده و همچنین ۴ درصد تحویل تعهدات معوق شرکت‌های خودرو سازی رشد پیدا کرده است.

این مسئول با اشاره به افزایش قیمت خودرو افزود:آخرین افزایش قیمت خودرو در سال ۹۷ بود همانطور در تمامی نهاده‌های خودرویی افزایش قیمت داشتیم، این افزایش قیمت کار کارشناسی شده و بر اساس تورم بخشی بررسی شده است.

صادقی با اشاره به اینکه خودرو یک صنعت پیشران است گفت:اگر خودرو سازان با مشکلات رو به رو شوند، ۳۰ رشته شغلی مربوط با صنعت خودرو با مشکل مواجه می‌شود.

معاون امور صنایع وزارت صمت ادامه داد:بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر در صنعت خودرو سازی کشور مشغول به فعالیت هستند و تلاش می‌کنیم یک میلیون خودرو در سال تولید بکنیم.

انتهای پیام/ن م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
مهم این هست که خودرو عرضه بشه . که این آمار در حد صفر هست . خودمان هم خوابیم