معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: معدن تیتان ارومیه که ذخیره احتمالی آن به ۱۲۰ میلیون تن می‌رسد، در مرحله بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، پریسا عابدپور  معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: معدن تیتان ارومیه که ذخیره احتمالی آن به ۱۲۰ میلیون تن می‌رسد، در مرحله بهره‌برداری قرار گرفت.

 عابدپور افزود: میزان ذخیره احتمالی این معدن غنی در ارومیه، حدود ۳۰ درصد کل ذخایر معدنی تیتان کل کشور است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: ذخیره قطعی این معدن که در منطقه قره آغاج ارومیه قرار دارد، نیز ۵۶ میلیون تن بوده و با بهره برداری از آن ۴۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

این مسئول بیان کرد: تیتانیوم به عنوان یکی از مواد معدنی استراتژیک در جهان شناخته شده و کاربرد‌های فراوانی در صنایع دارای فناوری پیشرفته نظیر هوافضا دارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: گام نخست در بهره برداری از این معدن غنی، استحصال این فلز و گام بعدی فرآوری و تولید محصولات مختلف از آن است.

عابدپور با اشاره به اینکه ایران به عنوان یکی از کشور‌های معدنی در جهان از ذخایر مناسب تیتانیوم برخوردار است، اظهار داشت: می‌توان معدن قره‌آغاج در این شهرستان و معدن تیتانیوم کهنوج در استان کرمان را به‌عنوان ذخایر بزرگ تیتانیوم کشور نام برد.

این مسئول  افزود: با آغاز عملیات بهره برداری از معدن تیتان قره آغاج ارومیه و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ایجاد واحد فرآوری این ماده معدنی راهبردی در استان، ارزش افزوده خوبی نصیب این خطه از کشور خواهد شد.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.