سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای رسیدگی به پرونده های بهداشتی صورت گرفت؛

اختصاص شعبه ویژه در دادسرای سیرجان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان از اختصاص یک شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های تهدید بهداشت عمومی در دادسرای سیرجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محسن نیک ورز، دادستان عمومی و انقلاب سیرجان با بیان اینکه یک شعبه ویژه برای  رسیدگی به پرونده‌های تهدید به زیان بهداشت عمومی در دادسرای سیرجان  اختصاص یافته است، گفت: ۸ واحد صنفی متخلف در سیرجان پس از توجه نکردن به تذکرات ستاد کرونا و در مرحله دوم به دلیل رعایت  نکردن نکات بهداشتی با دستور دادستانی پلمب شدند.

او با تاکید بر اینکه سلامت جامعه خط قرمز دستگاه قضایی است، افزود: صاحبان این صنوف به اتهام تهدید به زیان بهداشت عمومی تحت تعقیب کیفری قرار گرفته اند.

نیک ورز تصریح کرد: پس از اوج گیری شیوع کرونا مقرر شد، تیم ویژه بازرسی به منظور نظارت بر روند اجرای دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا در بالاترین سطح از جمله: با حضور فرماندار، دادستان و سایر روسای دستگاه‌های مربوطه بازدید‌های میدانی خود را از سطح شهر آغاز کنند.

او بیان کرد: این تیم به منظور رصد و پایش نحوه اجرای مصوبات ستاد کرونا و اجرای پروتکل‌های بهداشتی در بانک‌ها و اصناف، تشکیل شده و در صورت وجود تخلف و نادیده گرفتن تذکرات، در اسرع وقت با متخلفان برخورد می کند. 

این مقام قضایی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصناف و بانک‌ها تاکید کرد و بیان داشت: در ابتدا به واحد‌های صنفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده باشند، تذکر داده خواهد شد و در صورتی که رعایت نکردن ضوابط بهداشتی در حد تهدید بهداشت عمومی باشد، این واحد صنفی مختلف اعمال قانون و پلمب می‌شود.

نیک ورز گفت: در بازدید های صورت گرفته از صنوف و بانک ها، حسب دستور قضایی ۸ مورد به دلیل تهدید به زیان بهداشت عمومی پلمب، ۳۶ مورد اخطار کتبی و ۳۷۰ مورد تذکر شفاهی انجام و صادر شد.

 انتهای پیام/ م  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.