سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان:

تعمیر ضربتی خط آبرسانی غدیر خوزستان به پایان رسید

علیدادی گفت: تعمیر ضربتی خط آبرسانی غدیر با تلاش ۳ گروه عملیاتی به پایان رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صابر علیدادی معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: ساعت ۱۷ دیروز ۳۱ تیرماه، ۲ عدد از شیر‌های هوا در خط آبرسانی غدیر در ۲۵ کیلومتری خرمشهر و ۴۵ کیلومتری سه راه حسینیه در حاشیه جاده خرمشهر- اهواز به سرقت رفته بود.

او با اشاره به اینکه عملیات ضربتی تعمیر این خط انتقال آب با ۳ گروه تا ساعت ۲۴ سه شنبه شب به پایان رسید و خط غدیر از امروز به وضعیت نرمال بازگشت، اظهار داشت: قیمت هر کدام از این شیر‌های هوا حدود ۷۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریال است.

علیدادی با بیان اینکه هم اکنون خط آبرسانی غدیر هیچگونه شکستگی در مسیر ندارد، درباره مشکلات برداشت سهمیه آب غدیر از ایستگاه موسوم به "قیصریه" تصریح کرد: کشاورزان منطقه هنوز بیش از اندازه از آب کانال برداشت می‌کنند و برخی مواقع آب مورد نیاز این طرح تامین نمی‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: قرار است روز جمعه آینده به همراه فاضل عبیات معاون استاندار خوزستان از ایستگاه قیصریه بازدید و با همراهی فرمانداران سیفون‌های غیرمجاز (لوله‌های خرطومی که کشاورزان برای برداشت آب از کف کانال کارگذاری می‌کنند) از آنجا جمع آوری شود تا خط آبرسانی دوباره بتواند با ظرفیت نرمال کار کند.

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان بیان داشت: کشاورزان منطقه، پس از هر بار جمع‌آوری سیفون‌های غیرمجاز، به صورت مستمر آن‌ها را دوباره نصب می‌کنند و ناچار هستیم با نیروی انتظامی و فرماندار‌ها برای جمع‌آوری سیفون‌ها اقدام کنیم.

بر اساس این گزارش، طرح آبرسانی غدیر با هدف تامین پایدار آب شرب برای شهر‌های مرکزی، جنوبی و غربی خوزستان (شامل ۲۶ شهر و یک هزار و ۶۰۸ روستا) که پیش از این از کارون تامین می‌شدند، طراحی شده و گام نخست آن برای آبرسانی به خرمشهر و آبادان از سال ۸۹ آغاز شد. این طرح هم اکنون حدود ۴۰ درصد پیشرفت دارد و آب شرب چهار شهر آبادان، خرمشهر، اهواز و شادگان را از رودخانه کرخه تامین می‌کند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.