سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش دو برابری تقاضا‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه از افزایش دو برابری تقاضا‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان برای سال ۱۳۹۹ خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ افشین کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه با اشاره به افزایش دو برابری تقاضا‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان، گفت : پارسال تعداد ۵۰ تقاضای پژوهشی توسط دستگاه‌های اجرایی استان داشتیم که امسال این تعداد دو برابر شده و به حدود ۱۱۴ تقاضا افزایش پیدا کرده است.

او گفت : در برنامه‌های پژوهشی که برای امسال در نظر گرفته‌ایم، تلاش خواهیم کرد تا بیشتر روی اولویت‌هایی که منطبق با شرایط کنونی جامعه هستند، تمرکز داشته باشیم.

معاون استانداری کرمانشاه افزود: شیوع بیماری کرونا، فشار اقتصادی و تحریم‌های شدید و ظالمانه دشمن شرایط متفاوتی را نسبت به پارسال رقم زده و باعث شده تا بیشتر چنین موضوعاتی را در حوزه پژوهش در دستورکار قرار دهیم.

او ادامه داد: با توجه اینکه طبقه پایین جامعه و بویژه مناطق حاشیه نشین، بیشترین آسیب‌ها را از این مشکلات متحمل می‌شوند و پیامد‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نیز بدنبال دارد، لذا در برنامه‌های پژوهشی امسال روی این مسئله هم تاکید داریم.

کریمی برلزوم بررسی تاثیرگذاری طرح‌های پژوهشی تاکید کرد و گفت: از همه دستگاه‌هایی که ظرف پنج سال گذشته درخواست طرح پژوهشی داشته‌اند و برای آن بودجه صرف کرده‌اند، می‌خواهیم بررسی کنند که آیا اجرای این طرح‌های پژوهشی روی تغییر رفتار، ارتقاء شاخص‌ها و افزایش بهره وری آن‌ها تاثیر گذاشته، یا نه.

او با اشاره به اهمیت جایگاه پژوهش در توسعه کشورها، ادامه داد: هرچند طی سال‌های اخیر عوامل مختلفی به عنوان محور توسعه مطرح می‌شود، اما پژوهش هم محوری مهم برای توسعه است که باید به آن بها بدهیم.

کریمی باتاکید بر لزوم توجه به حوزه آموزش و فناوری در کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان، افزود: متاسفانه در این کارگروه بیشتر تمرکز روی حوزه پژوهش است، درحالی که حوزه آموزش و فناوری هم جایگاه بسیار مهمی دارند.

معاون استانداری کرمانشاه گفت: باید تلاش کنیم تا دغدغه‌های آموزشی استان را مورد توجه قرار دهیم و از سوی دیگر با توجه به اهمیت شرکت‌های فناور و دانش بنیان برای بررسی مشکلات آن‌ها تمرکز کنیم .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.