سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شومر: آمریکا با بزرگترین بحران بهداشتی در قرن اخیر روبه روست

رهبر اقلیت دموکرات سنا با توجه به شیوع کرونا اعلام کرد: این کشور با بزرگترین بحران بهداشتی و اقتصادی طی چند دهه اخیر مواجه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان، چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنا طی سخنرانی در جلسه سنا اعلام کرد آمریکا با بزرگترین بحران بهداشتی و درمانی در ۱۰۰ سال اخیر و بزرگترین بحران اقتصادی ۷۵ سال اخیر مواجه است.

شومر گفت: آمریکا با بزرگترین بحران در بخش بهداشت طی یکصد سال و همچنین بحران اقتصادی طی ۷۵ سال مواجه است، ولی رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس سنا، سه ماه است که باعث توقف اقدامات سنا شده است.

میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوری خواه سنای آمریکا از سه ماه گذشته هرگونه اقدام در خصوص اتخاذ تصمیماتی برای مقابله با کرونا را متوقف کرده است و همین امر به وخامت اوضاع در آمریکا دامن زده است.

مک کانل نیز در جلسه سنا گفت: ما قصد توقف این طرح را داریم. هر زمان که فکر کردیم برای حرکت دوباره مناسب باشد، شما را در جریان قرار خواهیم داد. اجازه دهید چند هفته‌ای صبر کنیم. اگر قرار باشد اتفاقی رخ دهد، ابتدا در سنا این روند آغاز خواهد شد و این امر  ابتدا در دفتر من نوشته خواهد شد. ما در ماه ژوئیه تصمیم نهایی را اتخاذ خواهیم کرد. فکر می‌کنم شما می‌توانید انتظار این موضوع را طی سه هفته آینده داشته باشید، این روند از هفته آینده آغاز می‌شود. ما شاهد افزایش روند ابتلا به ویروس کرونا در تگزاس، فلوریدا،  آریزونا و همچنین در کنتاکی بوده ایم.

شومر پیشتر در پیام توییتری با انتقاد شدید از سخنان دونالد ترامپ درباره شیوع ویروس کرونا در آمریکا اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور کاملا از واقعیت به دور بوده و در توهم به سر می‌برد.

اقدامات دیرهنگام مقامات آمریکایی در برابر شیوع ویروس کرونا باعث شده بیش از ۴ میلیون نفر در این کشور مبتلا شود. همچنین شمار جانباختگان این ویروس در آمریکا به ۱۴۵ هزار نفر رسیده است که بالاترین میزان تلفات در جهان است.


بیشتر بخوانید


 

شیوع کووید-۱۹ همچنین بر اقتصاد آمریکا به خصوص در بخش‌های تولیدی و خدمات آسیب زیادی به این کشور وارد کرده و منجربه بیکاری میلیون‌ها نفر شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.