سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امضای تفاهم نامه دانشگاه شیراز با زبان و فرهنگ پکن

در ارتباطی تصویری دانشگاه شیراز و دانشگاه زبان و فرهنگ پکن تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید نادگران رئیس دانشگاه شیراز،گفت: با امضای این تفاهم نامه کرسی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه زبان و فرهنگ پکن و نیز کرسی زبان چینی در دانشگاه شیراز ایجاد می شود.

او، بیان کرد: تبادل دو جانبه استاد و دانشجو، ایجاد فرصت مطالعاتی برای اساتید و اجرای طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی مشترک از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

نادگران تصریح کرد: دانشگاه زبان و فرهنگ پکن دارای ۱۶ دپارتمان تخصصی زبان‌های مختلف دنیا است، اما جای زبان و ادبیات غنی فارسی در این مجموعه علمی خالی بود که با امضای این تفاهم نامه زمینه معرفی بیش از پیش فرهنگ و زبان فارسی به دنیا از شهر شیراز، زادگاه حافظ و سعدی اساتید بنام زبان فارسی، فراهم می شود.

رئیس دانشگاه شیراز ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه شیراز به منظور گسترش فعالیت‌های علمی بین المللی با حدود ۸۰ دانشگاه، موسسه و پژوهشکده مطرح دنیا همکاری دو جانبه دارد.

او، افزود: مراسم مجازی امضا این تفاهم نامه با حضور تصویری رئیس دانشگاه زبان و فرهنگ پکن، سفیر ایران در چین و رایزن فرهنگی ایران در چین برگزار شد.

نادگران اضافه کرد: دانشگاه شیراز با ۷۰۰ عضو هیات علمی و ۱۸ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه‌های طراز اول ملی و بین المللی است.

دانشگاه زبان و فرهنگ پکن نیز که ویژه دانشجویان بین المللی است، سالانه پذیرای ۶ هزار دانشجو از ۱۵۰ کشور جهان است.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.