سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعویق دادگاه عمر البشیر، دیکتاتور سابق سودان

دستگاه قضایی سودان پرونده عمر البشیر، دیکتاتور سابق سودان را به تاریخ دیگری موکول کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسکای نیوز، دستگاه قضایی سودان دادگاه عمر البشیر، دیکتاتور سابق سودان و معاونانش را در پرونده کودتای سال ۱۹۸۹ به دلیل عدم حضور نماینده برخی از متهمان، به تاریخ ۱۱ اوت موکول کرد.
پیشتر رسانه‌های خبری از آغاز محاکمه عمر البشیر در پرونده کودتای سال ۱۹۸۹ خبر داده بودند. رئیس دادگاه، قاضی عصام الدین محمد ابراهیم در حالی که در کنار دو قاضی دیگر نشسته بود، گفت: این دادگاه به هر فرد فرصت می‌دهد تا دفاعیاتش را ارائه دهد.

در کنار عمر البشیر، دیکتاتور سابق سودان، ۲۷ متهم از معاونین ارشد نظامی و غیرنظامی وی نیز حضور داشتند که از جمله آنها، دو نماینده او، ارتشبد «بکری حسن صالح» و «علی عثمان طه» بودند که به داشتن اتهاماتی در خصوص برنامه ریزی برای کودتای انقلاب ۳۰ ژوئن سال ۱۹۸۹ متهم هستند.

نیرو‌های نظامی از صبح امروز سه شنبه در محوطه دادگاه حضوری چشمگیر داشتند؛ همچنانکه ده‌ها خبرنگار برای پوشش این حوادث در کنار خانواده‌های متهمان حضور داشتند.
اسکای نیوز به نقل از افراد مطلع از این پرونده اعلام کرد عمر البشیر و دستیارانش به تضعیف قانون اساسی و پیمان شکنی در ارتش سودان متهم هستند. این اتهاماتی است که مجازات آن از حبس ابد تا اعدام متغیر است.

عمر البشیر، در سال ۱۹۸۹ و زمانی که یک سرهنگ در ارتش سودان بود، کودتای نظامی را علیه دولت احزاب دموکراتیک به ریاست «صادق المهدی» نخست وزیر منتخب به اجرا در آورد و از این طریق در سودان به قدرت رسید.

عمر البشیر از طولانی‌ترین حاکمانی به شمار می‌رود که تا کنون در فهرست رؤسای جمهور سودان حکومت کرده اند؛ چرا که دوره حکمرانی وی به ۳۰ سال رسید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.