سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

ثبت نام بیش از ۳۲ هزار داوطلب برای کمک به مقابله با کرونا

رئیس اداره طرح وزارت بهداشت گفت: بیش از ۳۲ هزار داوطلب همکاری در زمینه مقابله با بیماری کرونا در سامانه رشد ثبت نام کرده اند.

 امید فتحی زاده رئیس اداره طرح وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به  ارائه خدمات مختلف در حوزه مقابله با بیماری کرونا توسط نیروهای طرحی اظهار کرد: در حال حاضر با شیوع بیماری کرونا از اسفند تا به امروز کادر درمان عملکرد بسیار خوبی برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ داشته اند و در این خصوص نیروهای طرحی بار زیادی را از دوش سایر کادر درمان برداشته اند  و کارنامه درخشانی را از خود به جای گذاشتند.

معرفی و فعالیت ۶هزار و ۷۳۲ کارشناس ارشد پرستاری

او ادامه داد:  از اوایل شیوع بیماری کرونا تا به امروز ۱۰۸۱ پزشک عمومی، ۳۱۰ دندان پزشک عمومی، ۶ هزار و ۷۳۲ کارشناس ارشد پرستاری، ۶۸۱ داروساز و ۳ هزار و ۷۷۳ نفر هوشبری به عنوان نیروی طرحی به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور معرفی شده اند.

فتحی زاده بیان کرد: در حال حاضر ۷۳ هزار نیروی مشمول طرح در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور مشغول به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم هستند.

رئیس اداره طرح وزارت بهداشت تاکید کرد: به طور کلی ۷ هزار و ۵۳۹ پزشک عمومی ، ۳۰ هزار و ۹۸۱ نفر کارشناس پرستاری، ۲ هزار و ۳۶۵ دندان پزسک عمومی و ۱۰ هزار و ۶۰۰ ماما در مراکز درمانی دانشگاهی تحت عنوان نیروی طرحی مشغول به فعالیت هستند.

او گفت: در شرایط فعلی فراخوان همکاری نیروی داوطلب در حوزه سلامت در سامانه رشد انجام شده و خوشبختانه بیش از ۳۲ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۶۵ نفر متخصص هستند.


بیشتر بخوانید


او افزود: امروزه پیام آوران بهداشت که سربازی خود را در وزارت بهداشت می گذرانند خدمات خوبی در حوزه سلامت انجام داده اند؛ اکنون ماهیانه پنج پزشکی عمومی، چهار کارشناس ارشد، ۱۰کارشناس و ۱۵ کاردان سهمیه وزارت بهداشت است و ۱۰۹ پیام آور بهداشت عمومی و ۴۱۴ نفر در قالب فوریت های پزشکی مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
هاشم
۱۰:۱۸ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
چراکدرهگیری نمیاد
مصطفی محسنی
۱۵:۲۳ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
سلام.حدود ۳ سال پیش دوره مقدماتی امداد اورژانس را گذرانده ام ایا به بنده احتیاجی هست .....؟