سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهارت آموزی جوانان تاثیر بسزایی در جهش تولید دارد

فرماندار ایرانشهر گفت: مهارت آموزی جوانان در رونق تولید، اشتغال و کارآفرینی تاثیر مستقیمی دارد بنابراین این مساله باید مورد توجه مسئولان باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،ابوذر کوثری فرماندار ایرانشهر در نشست شورای مهارت آموزی ایرانشهر اظهارداشت: باتوجه به سیاست دولت در رابطه با مهارت آموزی، این موضوع باید در دستور کار همه مدیران قرار گیرد و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی زمینه حضور فعال جوانان را در این عرصه فراهم کرد.

او به اهمیت مهارت آموزی عملیاتی پرداخت و نقش آن را در فرایند توسعه سیستان و بلوچستان حائز اهمیت دانست و افزود: دولت در این استان طرح‌های مهمی را در مقایسه با سایر استان‌های همجوار و کشور در دست اجرا دارد که این مساله لزوم کسب مهارت را برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در آینده نزدیک ضروری می‌سازد.

فرماندار ایرانشهر گفت: در سیاست گذاری‌های مربوط به مهارت آموزی مدیران باید خلا‌ها را شناسایی و نیاز‌ها را به دانشگاه‌ها جهت راه‌اندازی رشته‌های موردنیاز منطبق با سلایق و ظرفیت‌های هر حوزه جغرافیایی اعلام کنند.

او بیان کرد: تعامل و همسویی و دوری از موازی کاری از سوی مسئولان دست اندرکار مقوله مهارت آموزی می‌تواند شورای مهارت آموزی موفقی در شهرستان ایجاد کند و مدار آموزش در حوزه شهرستان‌ها را براساس تشکیل کارگروه‌های فنی جهت دهد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز ضمن تبریک هفته مهارت اظهارداشت: ما متولی آموزش و مهارت‌های آموزشی هستیم و همه ما باید سهمی در جهت ارتقای مهارت آموزی در سطح شهرستان داشته باشیم.

خداداد اولیایی افزود: با توجه به توانمندی‌های سیستان و بلوچستان در زمینه طلا و جواهر برای نخستین بار این استان میزبان رقابت ملی در این بخش شده است.

او تصریح کرد: سه برنامه در سیستان و بلوچستان شامل ایجاد دپارتمان آموزش روستایی، صنایع دریایی بندری در حوزه جنوب و آب و کشاورزی در شمال این استان برای رونق مهارت آموزی ایجاد شده است.

باقر کرد رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز ضمن اعلام آمادگی نسبت به راه‌اندازی دانشگاه فنی وحرفه‌ای در ایرانشهر گفت: مدل توسعه کشور‌های صنعتی و پیشرفته برگرفته از دانش و مهارت است.

کرد افزود: مهارت می‌تواند منزلت اجتماعی ببخشد و منابع انسانی را توانمند سازد و در کشور‌های توسعه یافته این موضوع قابل لمس است.

انتهای پیام/گ 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.