سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف ۲۸۰ فقره جرم سایبری در استان/ دستگیری ۵۶ مجرم سایبری در خراسان شمالی

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۲۳۰ فقره جرم سایبری در استان به وقوع پیوسته، گفت: در طول این مدت ۲۸۰ فقره جرم سایبری کشف و ۵۶ نفر مجرم نیز دستگیر شده اند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  سرگرد یوسف شاکری گفت: فضای مجازی محل مناسبی برای نگهداری تصاویر شخصی و خصوصی افراد نیست و امکان سوء استفاده افراد فرصت‌طلب از این تصاویر (اخاذی، نشر اکاذیب، هتک حیثیت و...) وجود دارد.

او  افزود: جرایم مربوط به شبکه‌های اجتماعی خارجی بخش زیادی از جرایم فضای مجازی را تشکیل می‌دهند، غالبا اطلاعات بارگذاری شده در این سرور‌ها توسط بیگانگان مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد، همچنین به دلیل دسترسی مشکل به اطلاعات سرور‌های پیام رسان‌های خارجی از جمله تلگرام و اینستاگرام در صورت متضرر شدن هموطنان، بعضاً احقاق حق آن‌ها به سختی انجام می‌پذیرد.

این مقام انتظامی  گفت : معمولاً در شبکه‌های اجتماعی، جزئی‌ترین اطلاعات کاربران قابل دریافت و انتشار است و هرلحظه امکان سوءاستفاده از آن‌ها وجود دارد لذا در صورت عدم رعایت نکات ایمنی و امنیتی حریم خصوصی افراد به مخاطره می‌افتد بنابراین توصیه می‌شود کاربران فضای مجازی هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند.

سرگرد شاکری با بیان اینکه در ۴ ماهه امسال نسبت جرائم به نسبت مدت مشابه در سال گذشته ۴۵ درصد در سطح استان کاهش داشته است، یاد آور شد: با بررسی بعمل آمده برداشت‌های اینترنتی با ۸۶ فقره، ۳۷ درصد کل جرائم سایبری را تشکیل می‌دهد.


بیشتر بخوانید 


این مقام انتظامی با بیان اینکه کلاهبرداری رایانه‌ای با ۷۸ فقره ۳۳ درصد کل جرائم سایبری را تشکیل داده، افزود: موضوع هتک حیثیت و نشراکاذیب نیز با ۴۴ فقره نزدیک به ۱۹ درصد جرائم سایبری در استان را تشکیل داده است.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه ۱۱ درصد جرائم سایبری را نیز سایر جرائم سایبری به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: پلیس فتا با هرگونه جرم در فضای سایبر با قدرت و اشرافیت بسیار بالا برخورد کرده و هرگز اجازه نخواهد داد تا خللی در امنیت پایدار استان ایجاد شود.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۳۰ فقره جرم سایبری در استان به وقوع پیوسته، گفت: در طول این مدت ۲۸۰ فقره جرم سایبری کشف و ۵۶ نفر مجرم نیز دستگیر شده اند.

انتهای پیام/ه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.