سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاکربرگ: هیچ توافق سری با ترامپ وجود ندارد!

مدیر فیس بوک وجود هر گونه توافق سری میان این شبکه اجتماعی و رئیس جمهور آمریکا را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مارک زاکربرگ، مدیر شبکه اجتماعی فیس بوک گفت هیچ توافق سری با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نداشته است.

بر این اساس، زاکربرگ در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی آکسیوس (Axios) اعلام کرد: ”من در جریان این گمانه زنی هستم، اما برای این که کاملا شفاف باشیم، باید بگویم هیچ توافقی از هیچ نوع آن وجود ندارد“.

وی افزود ”این نظریه ساده که ممکن است توافقی وجود داشته باشد، کاملا مضحک است“.

زاکربرگ به خاطر سهل گیری ظاهری درباره برخی پیام‌های جنجالی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هدف انتقادات واقع شده است؛ روز دوشنبه اظهار داشت ”گاهی اوقات“ با ساکن کنونی کاخ سفید گفتگو می‌کند“.

او یادآور شد، اما با باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا و سایر مقامات سیاسی در جهان نیز بار‌ها گفتگو داشته است. فیس بوک به طور مرتب به علت مبارزه نکردن به اندازه کافی با محتوا‌های مسئله ساز و اطلاعات نادرست سرزنش شده است و بسیاری از شرکت‌های بزرگ از جمله استارباکس، آدیداس، کوکا کولا، یونیلیور (Unilever) یا فورد اخیرا تصمیم گرفته اند خرید فضای تبلیغاتی در فیس بوک را متوقف کنند.

روزنامه وال استریت روز شنبه تایید کرد دیسنی که به طور معمول از مشتری‌های بزرگ فیس بوک بوده است، نیز تصمیم گرفته است به جنبش اعتراضات بپیوندند و هزینه‌های تبلیغاتی خود را در این شبکه اجتماعی ”به طور قابل توجهی کاهش داده است“.

فیس بوک به ویژه در ماه مه اجازه داد پیام‌هایی که دونالد ترامپ پست می‌کرد، باعث ناامیدی در رای دادن یا تحریک به خشونت علیه شهروندانی که علیه نژاد پرستی تظاهرات می‌کنند، شود.

این شبکه در عوض در ماه ژوئن تصمیم گرفت تبلیغاتی را که کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ منتشر کرده بود حذف کند. این تبلیغات نمادی از نازی‌ها را نشان می‌داد.

مدیر فیس بوک روز دوشنبه خاطر نشان کرد حمایت زیادی از دولت کنونی دریافت نکرده است بلکه بر عکس آژانس حمایت از مصرف کنندگان آمریکا در سال ۲۰۱۹ به علت ناتوانی در محافظت از داده‌های شخصی کابران شرکت را به پرداخت جریمه بی سابقه پنج میلیارد دلاری محکوم کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.