سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از فضای مجازی برای بزرگداشت ۴۰ سالگی دفاع مقدس

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس بر لزوم استفاده کامل از ظرفیت فضای مجازی برای بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس و محوریت مساجد در این حرکت، تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام حسین امیدی در نخستین نشست کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان فارس، گفت: مسئولیت کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس به ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس محول شده است.

مسئول کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان فارس، با تأکید بر اینکه در برنامه‌ریزی برنامه‌های ویژه دفاع مقدس اولویت‌سنجی باید انجام شود و با توجه به شرایط امروز جامعه و شیوع ویروس کرونا که برگزاری بسیاری از برنامه‌ها به صورت تجمعی امکان‌پذیر نیست، برنامه‌ها در بستر و محوریت فضای مجازی پیرامون چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار شود.

او با بیان اینکه در دستورالعمل تدوین شده برای کارگروه مساجد توجه به تاثیر دفاع مقدس در بیداری اسلامی با تاکید بر نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: در مساجد پیروزی های مقاومت را با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی و الهام از مکتب سلیمانی نشر داده شود.

امیدی همچنین استفاده از ظرفیت جوانان و خانواده ها، تکریم خانواده شهدا و پیشکسوتان جنگ و جبهه و استفاده از ظرفیت نیروی انسانی و فکری دستگاه های عضو کارگروه را از محور های مهم برنامه های این کارگروه ذکر کرد و اظهار داشت: شعار امسال «ما قوی هستیم» است و در تمام برنامه ها نظیر نصب بنر و چاپ پوستر باید این شعار را در نظر گرفته شده و از سوم خرداد تا پایان سال از این شعار استفاده شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس نیز با اشاره به نقش مساجد در روند پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گفت: مساجد چه قبل از انقلاب، چه زمان دفاع مقدس و چه همین الان دارای اثر است، حتی اگر بگویند رونق آن کم شده است، مسجد مهم ترین پایگاه اجتماعی است که در دفاع مقدس آثار آن را شاهد بودیم.

سرهنگ سعید کوشکی جهرمی، با تاکید بر اینکه نقش مساجد و ظرفیت های عظیم آن به عنوان پایگاه اجتماعی مهم باید تبیین شود، افزود: با توجه به ایده ها و طرح های بسیاری که در این حوزه می توان اجرا کرد، بهتر است برای اثربخشی و حصول نتیجه بهتر ۱۰ طرح مهم انتخاب شود و با هم افزایی سایر دستگاه ها به اجرا برسانیم.

او از اعلام آمادگی برای میزبانی اقشار مردم به ویژه نوجوانان و جوانان در نمایشگاه دفاع مقدس که در محل اداره کل حفظ آثار برپاست، خبر داد و تاکید کرد: موزه و نمایشگاه دفاع مقدس محلی برای معرفی ارزش های دفاع مقدس و نقش شهدا در پیروزی و دوام نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

کوشکی با یادآوری اینکه آنچه از دست ما برآید برای معرفی مسجد در دفاع مقدس انجام خواهیم داد، از هیئت امنای مساجد برای بازدید از نمایشگاه دفاع مقدس دعوت کرد و افزود: در این بازدیدها یک راوی نیز پیش‌بینی خواهد شد و البته روح سربلندی، عظمت، عزت و شجاعت شهدا باید گفته شده و نقش مساجد در دفاع مقدس با چارچوب علمی و هنری تبیین شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.