مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت:۳ هزار برنامه به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان فارس اجرا می شود .

اجرای ۳ هزار عنوان برنامه به مناسبت بزگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ کوشکی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در جمع خبرنگاران، گفت: بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد آغاز شده است و به مدت ۴۳ هفته تا پایان سال ادامه خواهد داشت که هفته دفاع مقدس اوج زمان اجرای برنامه‌های این بزرگداشت است.

او ادامه داد: ۲۷۰ هزار نفر از مردم استان فارس در دفاع مقدس سخاوتمندانه راهی جبهه‌های جنگ شدند

سرهنگ کوشکی افزود: حدود ۱۵ هزار شهید، ۳۸ هزار جانباز و ۲ هزار آزاده ماحصل این حضور پرشور مردم استان فارس در هشت سال دفاع مقدس بود.

او ادامه داد: بخش عظیمی از این رزمندگان به عشق دفاع از اسلام و بخش دیگری به دنبال حفظ هویت سرزمین ایران و وطن بودند.

سرهنگ کوشکی ادامه داد: هشت سال جنگ تحمیلی را مردم پیش بردند و نگذاشتند یک وجب از خاک این سرزمین کم شود و همین مدال افتخاری برای رزمندگان یک ملت است.

او گفت: در جنگ تحمیلی بیش از ۳۵ کشور به طور مستقیم و ده‌ها کشور به طور غیر مستقیم با ایران وارد جنگ شدند و در واقع ایران با یک دنیا مبارزه می‌کرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، گفت: هشت سال دفاع مقدس باعث شد که ما ضمن تثبیت انقلاب، صدور انقلاب اسلامی هم را داشته باشیم.

او افزود: بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس فرصتی است که نقش موثر آحاد مختلف جامعه که هر کدام به نحوی در جنگ حضور داشتند، تبیین و شناسانده شود.

او بیان کرد: ۲۱ کارگروه در ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تشکیل شده که هر کدام حدود پنجاه برنامه در استان اجرا خواهند کرد.

کوشکی گفت: طبق برنامه ریزی‌های ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس طوری انجام شده است که رسانه ها، مطبوعات و فضای مجازی دو بستر اجرای اصلی برنامه‌ها باشند

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس افزود: اولین موزه دفاع مقدس در کشور که دارای مجوز رسمی از اداره میراث فرهنگی و گردشگری است، پارک موزه دفاع مقدس استان فارس که بعد از ده سال گالری آن خالی است و این جای تامل دارد.

کوشکی گفت: مرحله اول گالری پارک موزه که شامل دیواره بیرونی گالری پارک موزه است، در هفته دفاع مقدس افتتاح خواهد شد

او گفت: حدود سه هزار برنامه به مناسبت گرامی داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس توسط در استان برگزار خواهد شد.

کوشکی بیان کرد: چهارم مرداد ماه نمایشگاه دفاع مقدس با حضور مسولان استانی و کشوری برپا خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: تجمع یکصد هزار نفری رزمندگان پیشکسوت در هفته دفاع مقدس در قالب گروه‌های کوچک و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پخش برنامه حکایت فتح از صدا و سیما مرکز فارس، تولید و انتشار صد جمله کتاب دفاع مقدس، تولید چهل اثر هنری فاخر در حوزه‌های مختلف از برنامه‌های محوری گرامی داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است

دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس فارس افزود: برگزاری ۴۰۰ یادواره شهدا، اجرای ۴۰۰ برنامه محرومیت زدایی، اجرای برنامه‌های شب‌های شیدایی با موضوع معرفی شهدا، ساخت مستند خانواده‌های سه شهید به بالا و فراخوان آثار و اسناد دوران دفاع مقدس از خانواده‌های شهدا و ایثارگران بخش دیگری از برنامه‌ها است.

کوشکی بیان کرد: نرم افزاری هم ویژه زیارت مجازی ۱۲۴ یادمان شهدای گمنام استان طراحی شده است که به زودی رونمایی خواهد شد.

او گفت: تمبر ۱۵ هزار شهید استان فارس و آلبوم تمبر ان آماده شده است و به زودی قابل استفاده خواهد بود.

او ادامه داد: حدود هزار دانشنامه و مقاله با محوریت شهدا تا پایان امسال تولید و به چاپ و انتشار خواهد رسید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.