سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلوگیری از تصرف بیش از ۲۰ هزار متر مربع از اراضی ملی زالوآب

با همکاری یگان حفاظت شهرستان‌های کرمانشاه و هرسین و نیروی انتظامی بخش بیستون از تصرف ۲۰۲۳۳ متر مربع از اراضی ملی زالوآب منطقه حفاظت شده بیستون جلو گیری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدحسین فلاحتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشاه گفت : ۲۰۲۳۳ متر مربع از اراضی ملی زالو آب منطقه حفاظت شده بیستون که توسط متخلفین با تغییر کاربری به باغ و زمین کشاورزی تصرف شده بود با پیگیری یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشاه و دستور مقام قضایی بخش بیستون، رفع تصرف شد.

او در خصوص معرفی متخلفین در جریان این تصرف‌ها به دستگاه قضایی گفت : تعداد ۴ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی شامل سه مورد مربوط احداث باغ و یک مورد نیز تصرف اراضی و تبدیل به زمین کشاورزی تشکیل گردید.

فلاحتی در زمینه مناطق حفاظت شده افزود: این مناطق قوانین مختص به خود دارد و هرگونه دخل و تصرف خارج از برنامه سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است. اما متأسفانه بعضی از افراد به منظور سودجویی و تصرف منابع ملی و یا بدلیل آگاهی نداشتن به این مناطق، باعث تخریب و بر هم زدن اکوسیستم بکر در مناطق می‌شوند.

فلاحتی افزود: این اداره با هر گونه دخل و تصرف در عرصه‌های طبیعی به ویژه مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان با جدیت تمام برخورد خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که انفال الهی دستخوش تخریب و تجاوز قرار گیرند.

او ادامه داد: در صورت تکرار و تصرف موارد خلع ید شده علاوه بر مجازات مقرر قانونی، طبق مواد ۶۹۰ و ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی نیز با تخریب کنندگان و زمین خواران اراضی ملی به شدت برخورد قانونی خواهد شد.

 فلاحتی از عموم مردم فهیم، متعهد و علاقمند به حفظ محیط زیست تقاضا کرد در صورت مشاهده هرگونه دست اندازی به محیط زیست، شامل ساخت و ساز، تخریب، تصرف اراضی ملی، شکار و صید، آلودگی محیط زیست، آتش سوزی در محدوده منطقه حفاظت شده بیستون، موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و پاسگاه‌های محیط بانی مستقر در منطقه اطلاع دهند.

او افزود: برخی افراد در سنوات گذشته اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده‌های تحت مدیریت کرده بودند که با پیگیری‌های قانونی، در نهایت با صدور احکام از سوی دستگاه قضایی با این متخلفان برخورد شد.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.