سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

علت کاهش یک میلیون تومانی حقوق بخشی از کارکنان شهرداری تهران

معاون شهردار تهران علت کاهش یک میلیون تومانی حقوق بخشی از کارکنان شهرداری را تشریح کرد.

حامد مظاهریان معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در توضیح حواشی به وجود آمده  پیرامون حقوق و مزایای بخشی از کارکنان شهرداری تهران گفت: بخشی از کاهش حقوق دریافتی تیرماه نسبت به خرداد ماه به دلیل کاهش تعداد روز‌های کاری بود، به گونه‌ای که در خرداد ماه به دلیل افزایش تعداد تعطیلات رسمی کشور ۷ روز تعطیل کاری منظور شد، در حالی‌ که در تیرماه که در آن ۸ روز تعطیل وجود داشت تنها چهار روز محاسبه شد.

وی افزود: بنابراین به دلیل تعطیلات رسمی کشور در خرداد ماه با کاهش حقوق در مقایسه با ماه‌های دیگر سال مواجه شدیم.

مظاهریان ادامه داد: طبق بخشنامه دهم خرداد ماه ساعت کار تمام واحد‌های تابعه شهرداری تهران از تاریخ فوق تا اطلاع ثانوی، از ساعت ۷:۳۰ لغایت ۱۴:۳۰ تعیین شد و به دنبال آن برای حفظ سلامتی کارکنان و همچنین شکل حضور آن‌ها در ساعات کاری تعیین شده، ساعت ناهار تا اطلاع بعدی لغو شد.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران ادامه داد: هزینه ناهار کارکنان شاغل در مشاغل نگهبانی و یگان حفاظت که به‌ صورت شیفتی مشغول به‌کار هستند، از ابتدای سال جاری و برابر تعرفه قانونی و پس از تأیید پرداخت می‌شود و در خرداد ماه مبلغ حق ناهار سه ماه فصل بهار برای کارکنان پرداخت شد.

وی افزود: پرداخت حق ناهار ماهانه، خارج از فیش حقوقی و با یک روز تأخیر نسبت به پرداخت حقوق انجام می‌شود، به همین دلیل مبلغی در حدود ۳۰۰ هزار تومان بابت کاهش تعداد روز‌های تعطیل ماه و نیز ۷۰۰ هزار تومان  بابت حق ناهار و مبلغ معوق آن، در فیش حقوقی منظور نشده و به همین دلیل یک میلیون تومان کاهش نسبت به ماه قبل در فیش حقوقی بخشی از کارکنان ایجاد شده است.

مظاهرین تصریح کرد: سرانه اضافه کاری پرسنل شاغل در شهرداری تهران و مناطق و ستاد در سال جاری از ۱۲۰ به ۱۰۰ ساعت تغییر کرد، اما این تغییر شامل کارکنان نگهبان و خدماتی شاغل در شهرداری نبوده و آن‌ها همچنان سرانه ۱۲۰ ساعت را دریافت می‌کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۳۹ ۳۱ تير ۱۳۹۹
2/5 کجا بوددددد!!!!ما تا 3/5 باید محل کار باشیم و حق ناهار خوردن هم نداریم و تا میرسیم منزل میشه 4/5 تا دست و صورتی بشوریم و لباس عوض کنیم میشه 5 حالا شما فکر کنید تا اون موقع چیزی نخورده باشیم.
محقق
۱۰:۴۳ ۳۱ تير ۱۳۹۹
700 تومان حق ناهار ؟ ماهم کارمندیم اینا هم کارمندن
ناشناس
۰۹:۵۷ ۳۱ تير ۱۳۹۹
ایام کرونایی است و اقتصاد کشور در معرض تهدید است. حقوقها باید کاهش یابد. خیلی از اداره ها با یک سوم پرسنل کار می کنند و می دانیم که باز نیرو مازاد است. کار معلمان مجازی شده است. قبل این هم نیروهای ادراه ها و سازمانها مازاد بوده است و حقوق زیادی می گیرند باید برای مهار تورم حقوقها را کم کم کاهش داد باید نظام حقوقدهی پویا شود
ناشناس
۰۸:۵۱ ۳۱ تير ۱۳۹۹
آخه اين چه برنام ريزيه
مگه ميشه ناهار نخورده تا ٢/٥ كار كرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟