سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میراث دوره قاجار پاتوق هنرمندان صنایع دستی می‌شود

رئیس میراث فرهنگی میبد گفت: آب انبار امیر آباد میبد با هزینه‌ای بیش از ۱۰۰ میلیون تومان به پاتوق صنایع دستی بانوان تبدیل می‌شود.

رسول مشتاقیان رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان میبد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، با بیان اینکه بانوان کارآفرین در سطح شهرستان میبد در حال اشتغال در زمینه‌های مختلف صنایع دستی هستند، گفت: آب انبار امیر آباد با همکاری شرکت تعاونی بانوان شهرستان میبد و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان به پاتوق صنایع دستی بانوان تبدیل خواهد شد.

او افزود: این مکان تنها جایگاهی است که بانوان شهرستان میبد به صورت دائمی می‌توانند محصولات و صنایع دستی خود را تولید و در همان مکان بدون واسطه عرضه کنند.

مشتاقیان با اشاره به مرمت و بازسازی آب انبار امیر آباد در شهرستان میبد، ادامه داد: آخرین آب انباری که درحال حاضر در شهرستان میبد درحال مرمت و بازسازی است آب انبار امیر آباد است که یک مجموعه تاریخی و بی نظیر در شهرکهن میبد است.

او اظهار داشت: مرمت این بنا شامل استحکام بخشی، نماسازی، کف سازی و دیوار چینی است که نزدیک به شش ماه است که در حال بازسازی است.

رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان میبد اظهار داشت: آب انبار امیر آباد دارای سه بادگیری دوسویه و گنبد آجری است که به صورت خفته و راسته، تزیین شده که قسمتی از ازاره‌های بادگیر، آجری و بقیه خشت است.

او همچنین از اقامت موقت مسافران و گردشگران در بخش‌های دیگر این مجموعه خبر داد و گفت: این مجموعه بخشی از تاریخ شهرستان میبد در دوره قاجار است که در سال ۸۲ به ثبت میراث ملی کشور رسیده است که زیباترین محل اقامت موقت مسافران و رهگذران در این مجموعه تاریخی است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.