سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایش آثار تاریخی معدن چهره آباد در نمایشگاه آلمان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: نمایشگاهی از آثار تاریخی معدن چهره آباد اواخر مهرماه امسال در آلمان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: ۲۰۰ اثر کشف شده از مجموعه معدن چهره آباد در نمایشگاه آلمان در اواخر مهرماه امسال با هدف تحکیم همکاری‌های فرهنگی و پژوهشی میان اداره کل میراث فرهنگی زنجان، پژوهشگاه میراث فرهنگی و دانشگاه بوخوم آلمان به نمایش گذاشته خواهند شد.

ارجمند با اشاره به اینکه در این نمایشگاه بخشی از این آثار متعلق به آثار موجود در موزه ذوالفقاری زنجان و بخشی دیگر آثار موجود کشف شده از معدن چهره آباد زنجان در موزه ملی ایران است که در نمایشگاهی زیر نظر دانشگاه بوخوم آلمان به نمایش گذاشته خواهد شد، افزود: این آثار  پارسال به آلمان ارسال شده بود.

او در رابطه با علاقه آلمان در زمینه ایجاد همکاری‌های دو جانبه گفت: کار تحقیقات توسط متخصصان ایرانی با مشارکت و همکاری هیئت آلمانی در حوزه‌های باستان‌شناسی، مطالعات محیطی (چشم‌انداز باستان‌شناسی منطقه)، ژئومورفولوژی، گیاه‌شناسی و جانورشناسی در فصل‌های مختلف کاوش با اعتبار دانشگاه آلمان انجام می‌شود.
 
ارجمند ادامه داد: پژوهشگران آلمانی همیشه آمادگی خود را برای در اختیار گذاشتن تجارب خود و ایجاد زمینه‌های همکاری مشترک اعلام کرده اند.
 
او افزود: این حرکت در جذب گردشگران خارجی به ایران و نیز تقویت روابط دیپلماتیک فرهنگی در عرصة بین‌الملل تأثیرگذار خواهد بود.
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.