سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش شاخص سرایت پذیری بیماری کرونا در صورت استفاده از ماسک

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در صورت استفاده حداقل ۵۰ درصد تمامی اقشار از ماسک شاخص سرایت پذیری بیماری کرونا به یک درصد خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بر اساس ارزیابی تیم‌های نظارتی، استفاده از ماسک در ادرات استان بالای ۸۵ درصد و توسط صنوف ۴۰ درصد و کمترین موارد استفاده از ماسک در بین نوجوانان و جوانان گزارش شده است.

او افزود: جوانان و نوجوانان به عنوان ناقلین سالم خطری جدی برای افراد در معرض خطر محسوب می‌شوند لذا تشویق و ترغیب این قشر به استفاده از ماسک، نظارت و همکاری خانواده و والدین را می‌طلبد.


بیشتر بخوانید


جزایری تعداد موارد مثبت مبتلا به کرونا از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان را دو هزار و ۸۶۰ مورد اعلام و اضافه کرد: بر اساس تحلیل‌های اپیدمیولوژی تعداد موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در حال نزدیک شدن به یکدیگر و نمودار آن به شکل موازی شدن می‌باشد و این امر احتمال افزایش موارد مرگ و میر را افزایش می‌دهد.

او با بیان اینکه خوشبختانه با همکاری مردم استان، برگزاری تجمعات به علت عزاداری‌ها مهار و به خوبی کنترل شده است افزود: همچنان شاهد برگزاری مجالس عروسی علی رغم خطرات جدی برگزاری چنین محافلی هستیم.

جزایری گفت: با توجه به هشدار مکرر مسئولین و کارشناسان بهداشتی برای پرهیز هرگونه تجمع و گردهمایی، مردم به عنوان ناظرین اولیه و اصلی وظیفه نظارت و مراقبت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی را برعهده دارند و می‌توانند گزارش برگزاری تجمعات را از طریق سامانه ۱۹۰ و یا شماره گیری ۴۰۳۰ اطلاع رسانی تا کارشناسان بهداشتی نسبت به آموزش مسائل بهداشتی و پیشگیرانه به این افراد اقدام نمایند.

او اضافه کرد: در صورت ضرورت برگزاری هرگونه تجمعی، شرکت کنندگان به حداقل ممکن کاهش یافته و پروتکل‌های بهداشتی به دقت رعایت شود.

جزایری، همچنین از تشکیل نشست اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا و تمدید محدودیت‌های اعمال شده از امروز یکشنبه ۲۹ تیر ۹۹ به مدت یک هفته دیگر خبر داد و افزود: علاوه بر محدودیت‌های قبل، همه تجمعات، همایش ها، برگزاری نمایشگاه‌ها تا یک هفته دیگر تعطیل اعلام شد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.