سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم افزایش راندمان و کیفی سازی تولید نان در خوزستان

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: یکی از اهداف بزرگ هدفمندی یارانه‌ها، حذف ضایعات و افزایش کیفیت تولید نان در استان بوده است.

 امید جهان نژادیان سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: یکی از اهداف بزرگ هدفمندی یارانه‌ها حذف ضایعات و افزایش کیفیت تولید نان بوده است و باید سلامت و کیفیت آن مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: افزایش کیفیت گندم، تاسیسات ذخیره سازی، استفاده از تکنولوژی‌های بروز شده و بهره بردن از نیرو‌های متخصص در صنعت آرد همچنین بهسازی و بروزرسانی واحد‌های نانوایی تنها بخشی از مولفه‌های تاثیر گزار در جهت ارتقاء کیفیت نان تولید در استان بشمار می‌آید.

 جهان نژادیان بیان داشت: یکی از دلایل بروز تخلفات و کاهش کیفیت نان تولید شده در نانوایی‌ها را علاوه بر شرایط مناسب آب و هوایی، نبود کارگران حرفه‌ای و متصدی نانوایی‌ها همچنین استفاده از کارگران موقت است و بدلیل شرایط نامساعد شغل و پائین بودن دستمزد غالب کارگران، در بازه کوتاه مدتی در این حرفه باقی خواهند ماند.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بزارگانی خوزستان تصریح کرد: این موضوع باعث شد تا تلاش فراوانی را که با مشارکت سازمان فنی و حرفه‌ای استان از سال ۱۳۸۹ آغاز و تا سال ۱۳۹۴ برای آموزش بیش از ۱۱ هزار نفر از نیرو‌های نانوایی‌های استان به جهت افزایش کیفیت نان و ادامه دادیم به نتیجه مطلوبی ختم نگردد.

این مقام مسئول گفت: راه حل این معضل را رقابتی شدن تولید نان، ساماندهی به نیروی انسانی حاضر به فعالیت در حوزه تولید نان همچنین افزایش نظارت است و تمامی تصمیمات اتخاذ شده در خصوص چگونگی خدمات نانوایان بر عهده کارگروه گندم، آرد و نان استان است و این اداره کل تنها یک عضو از چندین عضو این کارگروه است.

او اظهار داشت: با تغییرات بوجود آمده در الگوی مصرف و کاهش سرانه مصرف شهری و جمعیت روستایی ۷.۵ کیلوگرم به ازای هر نفر شاهد دستیابی به نتایج مثبت این طرح شدیم و  از زمان برداشت گندم در مزارع یک پروسه بزرگ و پر هزینه برای رسیدن آرد به واحد‌های خبازی صورت می‌گیرد و برنامه ریزی جهت ارتقاء کیفیت یکی از الزامات حفاظت از منابع و سلامت احاد مردم است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.