سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته اخبار انتظامی:

کشف زمین خواری ۶۶ میلیاردی در شهربابک/دستگیری ۱۷ سارق در ۴۸ ساعت گذشته

با بسته اخبار انتظامی ۲۸ تیر ۹۹ همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته اخبار انتظامی امروز ۲۸ تیر ۹۹ می‌خوانیم.

کشف زمین خواری ۶۶ میلیاردی در شهربابک

فرمانده انتظامی شهرستان شهربابک از کشف یک فقره زمین خواری و بازگشت ۶۶ میلیارد به اراضی ملی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن صیفوری گفت:ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی شهرستان شهربابک با انجام کار اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه‌های پلیسی از تصرف اراضی ملی در یکی از مناطق این شهرستان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

او افزود: در بررسی‌های کارگاهان پلیس آگاهی مشخص شد بخشی از اراضی ملی به مساحت ۳ هزارو ۳۰۰ متر و به ارزش ۶۶ میلیارد ریال به صورت غیر قانونی توسط افراد فرصت طلب تصرف شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در این رابطه ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی و با همکاری نماینده اداره راه و شهرسازی این اراضی تصرف شده را که در آن‌ها ساخت و ساز‌هایی نیز صورت گرفته بود از دست زمین خوارن خارج و در این رابطه ۲ نفر را دستگیر و به مقامات قضائی معرفی کردند.

سرهنگ صیفوری در پایان با اشاره به اینکه تصرف و بهره گیری غیرمجاز از اراضی ملی، تجاوز به سرمایه‌های کشور و حقوق همه مردم به ویژه نسل‌های آینده است گفت: زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سود‌های کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مسئله پلیس بنا به وظایف قانونی خود ضمن همکاری با سازمان‌های مسئول در راستای مبارزه با این پدیده انجام وظیفه می‌کند.

دستگیری ۱۷ سارق و کشف ۴۳ فقره در کرمان

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به دستگیری ۱۷ سارق و کشف ۴۳ فقره سرقت در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته گفت: یکی از افتخارات پلیس کرمان خدمت رسانی مستقیم و بی منت به شهروندان است.

سرهنگ محمدرضا فداء در تشریح این خبرگفت:در اجرای طرح‌های محله محور و پاکسازی نقاط جرم خیز و حاشیه‌ای شهر کرمان، ماموران انتظامی با گشت زنی‌های هدفمند و نامحسوس، در ۲۴ ساعت گذشته موفق شدند ۱۷ سارق را دستگیر و ۴۳ فقره سرقت را کشف کنند.

او افزود: همچنین ماموران پلیس در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ متهم تحت تعقیب مقام قضایی را نیز دستگیر کردند.

سرهنگ فداء با بیان اینکه دقت، سرعت، اقتدار و اخلاص در عمل و گفتار نقش محوری در اجرای موفق ماموریت‌های پلیس داشته و بستر ساز افزایش بیش از پیش رضایتمندی مردم می‌شود، گفت: همچنین ماموران انتظامی با استقرار در نقاط از پیش تعیین شده ۲۶ دستگاه وسایل نقلیه مزاحم، متخلف و فاقد مدارک که موجبات سلب آسایش شهروندان را فراهم می‌کردند توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در پایان به تحویل متهمان به مراجع قضایی اشاره کرد و گفت: پلیس امروز به عنوان یکی از سازمان‌های خدمت‌گذار در جامعه برای فراهم کردن مطلوب‌ترین شرایط امنیتی شهروندان فعالیت می‌کند و بی شک خدمت خالصانه به مردم مجاهدت فی سبیل ا... بوده و موجب کسب افتخار برای پلیس است.

دستبند پلیس بر دستان سارقان موتورسیکلت در انار

فرمانده انتظامی انار از دستگیری ۲ سارق موتورسیکلت شهرستان‌های انار و یزد در عملیات ماموران پاسگاه"بیاض" این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رضا خلیلی نژاد گفت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در شهرستان انار، بررسی موضوع و دستگیری سارق یا سارقان با تشکیل تیم‌های عملیاتی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: با اقدامات پلیسی و دقت در گشت‌های انتظامی ۲ سارق توسط ماموران پاسگاه بیاض شهرستان انار دستگیر شدند.

سرهنگ خلیلی نژاد با اشاره به کشف تعدادی موتورسیکلت مسروقه از مخفیگاه متهمان اظهار داشت: سارقان دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی و در مواجهه با دلایل موجود به ۱۵ فقره سرقت موتورسیکلت در شهرستان‌های انار و یزد اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان انار در پایان با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضایی خاطرنشان کرد: شهروندان عزیز می‌بایست توصیه‌های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت را جدی گرفته و هر گونه مورد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

کشف ۳۵ کیلو شیشه در سیرجان

فرمانده انتظامی "سیرجان" از کشف ۳۵ کیلوگرم شیشه از یک دستگاه خودروی عبوری از این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدرضا ایران نژاد گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سیرجان در پی دریافت خبری مبنی بر ورود یک محموله مواد صنعتی به حوزه شهرستان، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

او تصریح کرد: در این رابطه ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با استقرار در محور"بافت-سیرجان" به یک دستگاه خودرو سمند مشکوک و این خودرو را متوقف کردند.
فرمانده انتظامی سیرجان افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۳۵ کیلوگرم شیشه که به صورت ماهرانه‌ای جاساز شده بود، کشف و در این رابطه ۲ سوداگر مرگ را دستگیر کردند.

کشف ۱۰ تن سنگ معدنی مس قاچاق در بافت

فرمانده انتظامی شهرستان"بافت"از کشف ۱۰ تن سنگ معدنی مس قاچاق از یک دستگاه کامیون در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ نبی الله میرافضلی گفت: ماموران یگان امداد حین گشت زنی در محور"بافت–کرمان"یک دستگاه کامیون را جهت بررسی متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این کامیون ۱۰ تن سنگ مس قاچاق را که به صورت غیرمجاز بارگیری شده بودند کشف و راننده این کامیون را به مراجع قضایی معرفی کردند.

فرمانده انتظامی بافت بیان داشت: قاچاق کالا با واردکردن ضربه اقتصادی به کشور، تولید کننده داخلی را نیز دچار چالش کرده و به طبع آن در تولید و اشتغال زایی اختلال ایجاد می‌کند از اینرو پلیس با استفاده از تمام توان وارد عمل شده و با این معضل برخورد خواهد کرد.

خودروی سرقت شده از استان البرز در"رودبار جنوب کشف شد

فرمانده انتظامی"رودبار جنوب" از کشف یک دستگاه خودروی سرقت شده از استان البرز در عملیات پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رضا فیروزبخت گفت: ماموران پاسگاه انتظامی"پنگ"حین کنترل خودرو‌های عبوری محور"دلگان-رودبار جنوب"به یک دستگاه خودروی پژو پارس مشکوک شدند و به آن دستور ایست دادند.

این مسئول انتظامی افزود: راننده این خودرو بدون توجه به دستور ماموران به سرعت اقدام به فرار کرد که با تلاش ماموران خودرو طی عملیاتی متوقف شد.

او با اشاره به متواری شدن راننده با استفاده از کوهستانی بودن منطقه و ادامه تلاش‌ها برای دستگیری متهم، گفت: طی استعلام به عمل آمده مشخص شد این خودرو دارای سابقه سرقت از استان البرز است که اقدامات لازم جهت تحویل خودرو به مالک آن در حال انجام است.

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار جنوب از شهروندان خواست تا با مجهز کردن وسایل نقلیه خود به تجهیزات ایمنی و هشدار دهنده، سارقان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام بگذارند.

غرق شدن مرد ۴۷ ساله جیرفتی در رودخانه هلیل رود

فرمانده انتظامی جیرفت با اشاره به فوت یک مرد ۴۷ ساله بر اثر غرق شدن در رودخانه"هلیل رود"این شهرستان گفت: متاسفانه این چندمین غرق شدگی از ابتدای سال جاری است که در نقاط مختلف این رودخانه رخ می‌دهد.
سرهنگ رضا محمدرضایی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر غرق شدن یک مرد ۴۷ ساله در رودخانه"هلیل رود"، بلافاصله عوامل انتظامی و امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: با بررسی صورت گرفته مشخص شد یک مرد میانسال که به همراه ۲ نفر از دوستانش برای تفریح و شنا وارد رودخانه" هلیل رود" شده بود به دلیل عدم آشنایی با فنون شنا غرق شده است.

فرمانده انتظامی جیرفت تاکید کرد: شنا و آب تنی در مکان‌های نامناسب بدون آگاهی از عمق آب و نداشتن مهارت کافی در فنون شنا از مهمترین دلایل غرق شدگی است که می‌طلبد همگان با پرهیز از این عمل خطرناک دچار حوادث نشوند.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.