سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش تعداد بیماران کرونایی/ تخلیه بیمارستان ۱۷ شهریور آبادان از بیماران

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان از تخلیه بیمارستان ۱۷ شهریور آبادان با توجه به کاهش تعداد مراجعه‌کنندگان مبتلا به کووید ۱۹ خبرداد.

دکترهوشان شریعتی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،ضمن تشکر از شهروندان جنوب غرب خوزستان در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی گفت: تعداد مراجعات و بیماران بستری مبتلا به ویروس کرونا  در بیمارستان های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان نسبت به سه هفته گذشته کاهش پیدا کرده است.

او تصریح کرد: با توجه به کاهش تعداد بیماران کرونایی، بیمارستان ۱۷ شهریور نیز از بیماران مبتلا به این ویروس خالی شده است و طی چند روز گذشته این بیمارستان پذیرای سایر بیماران غیر از کووید ۱۹ بود.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان وضعیت شهر‌های جنوب غرب خوزستان را همچنان قرمز اعلام کرد و گفت: بیمارستان‌های آیت الله طالقانی و امام‌خمینی (ره) در آبادان و بیمارستان ولیعصر (عج) در خرمشهر مختص بستری بیماران ویروس کرونا هستند.

مراکز آزمایشگاهی و ظرفیت پذیرش نمونه ها و جوابدهی آن ها

دکترشریعتی با اشاره به تجهیز آزمایشگاه شهرستان آبادان به دستگاه دیگر جهت تسریع و جوابدهی نمونه های ویروس کرونا گفت: هم اکنون ظرفیت آزمایشگاه ها خوب است به طوری که روزانه از ۲۰۰ تا ۳۰۰ بیمار در شهرستان‌های جنوب غرب خوزستان تست گرفته می شود.

او افزود: جوابدهی نمونه‌ها تا ۲۴ ساعت و در صورت نیاز به تکرار حداکثر تا ۴۸ ساعت خواهد بود.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان همچنین درباره تعداد نمونه ها که از مراکز بهداشتی و بیمارستان ها گرفته می شودگفت: در بیمارستان ها برای بیمارانی که بستری هستند نمونه گرفته می شود و به مرکز بهداشت ارسال می شود و توسط مرکز بهداشت به آزمایشگاه ارسال می شود.

انتقال دستگاه پلاسمای خون بهبود یافتگان ویروس کرونا به آبادان

شریعتی ادامه داد: با همکاری سازمان انتقال خون این شهرستان یکی از نیروها در حال آموزش برای کار با دستگاه پلاسمای خون بهبود یافتگان ویروس کرونا است و تا ۲ هفته آینده این دستگاه به آبادان منتقل می‌شود.

شهرستان های آبادان،خرمشهر و شادگان از خدمات درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان بهره می‌برند.

۱۸ شهر خوزستان همچنان در وضعیت قرمز ونارنجی کرونا قرار دارند.

خوزستان ۲ماه است که در وضعیت قرمز کرونا بسر می برد.

ویروس کرونا که کووید  ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از  ۲۰۰ کشور سرایت کرده است.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.