سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارزآوری ۶۰ میلیون دلاری یک شرکت تولید الیاف در دلیجان

یک شرکت تولید الیاف در دلیجان سالانه ۶۰ میلیون دلار ارزآوری دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، استان مرکزی و در راس آن شهرستان دلیجان پس از دو دهه تلاش سرمایه گذاران و فعال شدن ۱۸ واحد تولیدی به قطب تولید الیاف کشور تبدیل شده و یکی از این شرکت‌ها با و اشتغالزایی مستقیم بیش از ۲ هزار نفر سالانه ۶۰ میلیون دلار ارزآوری و اشتغال مستقیم بیش از دو هزار نفر در استان است.

محمدی مالک و بنیانگذار این شرکت با بیان اینکه کار خود را در سال ۷۹ با یک واحد تولیدی با ۴۳ نفر شروع کرد گفت: اکنون ۷ واحد تولیدی، تولیدکننده انواع الیاف مصنوعی، تی شو و پلی استر با بیش از هزار اشتغال مستقیم در دلیجان ایجاد شده است.

محمدی افزود: سرمایه ایجاد اولین واحد تولیدی، تسهیلات بانکی و خانه پدری بود که با متمرکز شدن بر روی یک نوع تولیدی و پرهیز از پرداختن به فعالیت‌های مختلف توانست ایران را از گردونه واردات خارج و به عنوان صادرکننده الیاف در جهان معرفی کند.

او اضافه کرد: مواد اولیه تولید در واحد‌های الیاف محصولات پتروشیمی و بطری‌های مصرفی رها شده در طبیعت است.

تلاش آقای محمدی پس از دو دهه به حفظ ارز و ارزآوری ۱۵۰ میلیون دلاری رسیده و چهار دوره تولید و صادرکننده برتر کشور شده است و مجتمع تولید و صنعتی تولید انواع الیاف او امسال برای دومین سال به عنوان صادرکننده نمونه کشوری انتخاب شد.

۵۰ واحد تولید الیاف در کشور فعال است و با تبدیل شدن استان مرکزی به قطب تولید الیاف یک واحد تولیدی در دلیجان هم اقدام به تولید ماشین آلات کارخانه‌های تولید کننده الیاف کرده و تا از ورود ماشین آلات نیز جلوگیری شود.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.