سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی افزایش مبتلایان به کرونا در هفته آینده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: پیش بینی می‌شود هفته آینده شاهد روند افزایش بیماران مبتلا به کرونا باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جلسه معاون سیاسی امنیتی استانداری با فرمانداران استان گفت: پیش بینی می‌شود هفته آینده شاهد روند افزایش بیماران مبتلا به کرونا باشیم.

او جلوگیری از برگزاری مراسم‌ها در مازندران را خواستار شد و افزود: اگر تغییر رفتار مردم  و رعایت پروتکل های مصوب را شاهد نباشیم، افراد دوباره مبتلا می‌شوند.

دکتر موسوی با بیان اینکه قرنطینه بیماران به خوبی صورت می‌گیرد، گفت: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا پیگیر تشکیل گروه‌های نظارتی در شهرستان‌ها هستیم.


بیشتر بخوانید


دکتر سید فرزاد جلالی رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: شهر‌های مازندران جدای از هم نیستند و چون فاصله بین شهر‌ها در استان کم است، همه گیری کرونا هم شدت بیشتری دارد.

او افزود: برای حل این معضل همه باید در استان همگام و هماهنگ باشند.


دغدغه فرمانداران از کمبود کادر درمان تا مواد اولیه تولید ماسک

رضایی فرماندار ساری نیز در این جلسه بر لزوم بازدید‌های میدانی از مطب‌های خصوصی تاکید کرد و گفت: برنامه‌های آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس باید به گونه‌ای باشد که از تجمعات جلوگیری شود.

یوسف پور فرماندار قائمشهر نیز با بیان اینکه ۲۱۲ نفر در بیمارستان‌های رازی و ولیعصر قائمشهر بستری هستند، گفت: میزان بستری بیماران در حال افزایش است و راهکار‌هایی برای تشدید رعایت پروتکل‌ها باید در نظر گرفته شود.

ولی زاده فرماندار بابل نیز در این جلسه گفت: ۲۰ درصد بیماران بستری از شهر‌های همجوار به بیمارستان های بابل مراجعه می کنند.

او با بیان اینکه سرعت افزایش بستری ها کمتر شده است، افزود: مقاومت بازار‌ها برای تعطیلی واحدهای صنفی و کمبود مواد اولیه برای کارگاه‌های تولید ماسک از دغدغه‌های ما در شهرستان بابل است.

شریعت فرماندار محمودآباد نیز در این جلسه گفت: ۵ اکیپ فرمانداری تشکیل و برخی از طرح‌های شنا هم به طور کامل تعطیل شدند.

او با بیان اینکه از برگزاری ۵ مراسم عروسی و عزا در شهرستان جلوگیری شد. از تعطیلی ۲۸ واحد صنفی متخلف در محمودآباد خبر داد و گفت: شهرک‌ها و اماکن گردشگری محمودآباد اکنون هیچ پذیرشی ندارند.

صفر نژاد فرماندار نوشهر نیز در این جلسه با بیان اینکه بازار هفتگی و طرح دریا در این شهرستان تعطیل شد، گفت:نظارت بر بازار در دو شیفت انجام می شود و کارکنان شبکه بهداشت با حضور در شهر به مردم هشدار می دهند

او افزود: در دو هفته گذشته ۷۵بیمار نوشهری و ۴۵ نفر چالوسی در نوشهر بستری شدند.

صفر نژاد کمبود پزشک متخصص عفونی را یکی از دغدغه های مراکز درمانی شهرستان اعلام کرد و ادامه داد: یک پزشک متخصص بیماری های عفونی در شهرستان مشغول است که باید این تعداد افزایش یابد.

انتهای پیام/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.