سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخالفت سناتور جمهوری‌خواه با کاهش تعداد نظامیان آمریکایی در کره جنوبی

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی با طرح کاخ سفید در خصوص کاهش شمار نظامیان این کشور در کره جنوبی مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از کریا تایمز، «بن ساسه» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی، در بیانیه‌ای طرح کاخ سفید و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، مبنی بر کاهش شمار نظامیان آمریکا در کره جنوبی را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

در این بیانیه آمده است: «این استراتژی در سطح راهکار‌های جیمی کارتر ضعیف است. چرا این مسئله انقدر دشوار به نظر می‌آید؟ ما سیستم دفاع موشکی را برای کره جنوبی مستقر نکرده‌ایم، ما در آنجا نیرو و تجهیزات نظامی داریم تا از آمریکایی‌ها محافظت کنیم.. هدف ما این است که به چین کمونیست و کره شمالی اجازه تسلط بر شبه جزیره کره را بدهیم؟»

دلیل کنایه این سناتور به جیمی کارتر آن است که این رئیس جمهور سابقِ آمریکا در مبارزات انتخاباتی سال ۱۹۷۶ خود وعده خروج نظامیان آمریکا از کره جنوبی را داده بود. البته در آن زمان هم دموکرات‌ها با او مخالفت کرده و وی را پس از سه سال منصرف کردند.

تعداد نظامیان آمریکا در کره جنوبی در حال حاضر حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شده و این کشور مدعی است این نظامیان را برای مقابله با کره شمالی و نشان دادن توانایی و نفوذ خود به چین در آنجا مستقر کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.