سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز مطالعات تولید گیاهان دارویی شهرستان‌های کرمان

استاندار کرمان گفت: مطالعات تولید گیاهان دارویی شهرستان‌های کرمان به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمدجواد فدایی استاندار کرمان گفت: شرکت سنگ آهن گهر زمین مطالعات جامع مربوط به گیاهان دارویی در مناطق رابر، بافت، بردسیر و ارزوییه را به عنوان فاز نخست طی هفت ماه و در تمامی مناطق جنوب استان را به عنوان فاز ۲ طی یکسال انجام می‌دهد.

استاندار کرمان در ادامه گفت: کار انتخاب ماشین‌آلات، خرید و نصب آنان طوری انجام شود که این بخش ظرف یکسال آینده از این تاریخ بهره برداری برسد.

او افزود: شرکت سنگ آهن گهر زمین مطالعات جامع مربوط به گیاهان دارویی در مناطق رابر، بافت، بردسیر و ارزوییه را به عنوان فاز نخست طی هفت ماه و در تمامی مناطق جنوب استان را به عنوان فاز ۲ طی یکسال انجام می‌دهد.

او با بیان برگزاری نشستی به منظور بررسی واحد فراوری بسته بندی گیاهان دارویی بهارهونی شهرستان رابر در تهران تصریح کرد: گهرزمین گونه‌های مختلف گیاهان دارویی در این مطالعات را شناسایی می‌کند و موضوع تولید و فرآوری و بسته بندی آن‌ها بررسی و پیشنهادات اقتصادی ارائه می‌شود.

فدایی عنوان کرد: واحد بهارهونی براساس مطالعات قبلی کار را دنبال می‌کند و پس از ارائه مطالعات فاز یک بند یک این صورت جلسه چنان چه لازم باشد تغییراتی اعمال شود حین کار این اقدام انجام می‌شود.

استاندار کرمان گفت: فعالیت‌های مورد نظر در شهرستان رابر به عنوان واحد بهارهونی در قالب شرکتی با ۶۰ درصد سهام گهرزمین و ۴۰ درصد سهام جهاد نصر استان کرمان انجام شود و این شرکت باید ظرف یک ماه آینده با پیگیری جهاد نصر ثبت و یا تغییرات لازم اعمال شود.

او گفت: برای تامین آب واحد شهرستان رابر (بهارهونی) باید با اخذ مجوز از آب منطقه‌ای به میزان نیاز و ممکن، اختصاص آب از سد صفارود (شهیدان امیرتیموری) و یا خرید از آب این سد، خرید چاه در منطقه انجام شود.

انتهای پیام/س



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.