سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید نماینده مجلس شورای اسلامی از فاز دوم تصفیه خانه آب و فاضلاب تبریز

عصر امروز نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی از فاز دوم تصفیه خانه تبریز بازدید و در جریان روند پیشرفت این بخش قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی  در مورد قطعی‌های آب تبریز گفت: در چندین هفته گذشته که با قطعی‌های مکرر آب مواجه بودیم طبق زمان بندی آب و فاضلاب این مشکل متعادل خواهد شد، اما اصل مشکل آب تبریز با دو مرحله امکان پذیر و حل شدنی است که بحث کوتاه‌مدت و بلندمدت آن است.


او افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی اتفاق افتاده و کم و کاستی آب تبریز طی جلساتی که برگزار شد از فردا حل خواهد شد، فقط باید شهروندان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند، اما در بحث بلندمدت نیز با انتقال آب ارس به تبریز که حدود ۱۴۰ کیلومتر است و تا امروز ۳۰ کیلومتر آن احداث شده و مابقی پس از تامین اعتبار از طریق سرمایه‌گذاری خارجی یا ظرفیت‌های داخلی تکمیل خواهد شد می‌توان کسری آب تبریز را حل کرد.


او در خصوص بازدید از تصفیه خانه تبریز هم گفت: زیرساخت اساسی آب و فاضلاب در فاز دوم تصفیه خانه تبریز در حال حاضر ۷۰ درصد آن تکمیل شده و پس از تکمیل اعتبار امید است تا پایان امسال به اتمام برسد و می‌تواند تا ۲۰ سال آینده مشکل شبکه فاضلاب و تصفیه آب و فاضلاب تبریز را حل کند.


همچنین ایمانلو مدیر عامل شرکا آب و فاضلاب استان نیز در مورد قطعی‌های آب تبریز گفت: با توجه به افزایش مصرف آب در تبریز پس از شیوع ویروس کرونا با افزایش ۳۷ درصدی مصرف آب مواجه بودیم و با کمبود آب روبرو شدیم، اما با تمهیداتی که اندیشیده شده این مشکل از فردا حل می‌شود، اما از مردم عزیز تقاضا داریم ۱۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.