مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان تبریز علت قطعی مکرر آب در این کلانشهر را عدم مدیریت مصرف شهروندان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، وکیلی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان تبریز گفت: میزان مصرف استاندارد آب در طول شبانه روز برای هر نفر ۱۵۰ لیتر بوده و با توجه به افزایش میزان مصرف از سوی شهروندان اکنون در کلانشهر تبریز بیش از ۱.۵  برابر این عدد آب تولید می‌شود.

او افزود: به دلیل نبود منابع کافی، میزان تولید آب را بیش از این نمی‌توان را افزایش داد و تنها را همان مدیریت مصرف آب است.

جلیل زاده معاون بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه حداکثر سالانه شش الی هفت درصد آب اضافه تامین می‌کردیم و مشکلی هم پیش نمی‌آمد،گفت: امسال با وجود تامین ۱۶ الی ۱۷ درصدی، باز هم مشکل کمبود آب داریم.

 هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی نیز در خاتمه با بیان اینکه اصلاح خط انتقال سد نهند و انتقال آب رودخانه ارس از راهکار‌های تامین آب کلانشهر تبریز است، گفت: مکاتبه‌ای با امضای معاون عمرانی استاندار و نامه‌ای با امضای استاندار آذربایجان شرقی به معاون وزیر ارسال شده است که پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۹:۱۳ ۱۷ تير ۱۳۹۹
لا اقل وقتی آب رو قطع مکنید از قبل اطلاع رسانی کنید تا به قدر ضرورت آب برداریم تو این روزهای کرونایی یه نفر که از بیرون می یاد بتونه حداقل دستاشو بشوره.