سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طلاق‌های صوری باعث معافیت فرزندان از سربازی نمی‌شود

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب زنجان از استفاده ابزاری برخی زوجین از طلاق برای اخذ معافیت خدمت سربازی فرزندانشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، یارمحمدی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب زنجان، با اشاره به اینکه بعضی از والدین افراد مشمول به خدمت، با استفاده ابزاری از طلاق درصدد اخذ معافیت از خدمت سربازی برای فرزندان خود هستند، گفت: به منظور جلوگیری از تداوم این روند، دادگاه‌های خانواده بایستی دقت لازم را در درخواست طلاق‌های زوجینی که دارای فرزند مشمول خدمت نظام وظیفه هستند، مبذول کرده و تذکرات لازم را به آن ها، مبنی بر عواقب سوءاستفاده از طلاق گوشزد کنند.

او با بیان اینکه معمولا برخی افراد در جهت اخذ معافیت فرزندان دادخواست‌های خود را در قالب طلاق توافقی مطرح می‌کنند، ادامه داد: مسئولین نظام وظیفه در خصوص درخواست معافیت با استناد به طلاق توافقی نگاه تردیدی داشته و موضوع را به دقت بررسی و پس از صدور معافیت نیز والدین فرد مذکور را رصد کنند تا در صورتیکه مشخص شود زوجین همچنان به زندگی مشترک خود ادامه می‌دهند، موضوع را پیگیری کرده و نسبت به  ابطال معافیت و  تعقیب والدین و فرد مشمول اقدامات لازم را انجام دهند.

یارمحمدی با اشاره به اینکه امروز کمبود سرباز وظیفه در کشور ملموس بوده و معرفی مشمولین غایب به مرجع قضائی و صدور حکم متناسب در جهت اجبار آن‌ها به انجام خدمت سربازی در رفع این کمبود موثر خواهد بود.

 عباسی معاونت وظیفه عمومی فرماندهی استان زنجان نیز بر پیگیری موارد اخذ معافیت به لحاظ طلاق، تاکید و اعلام کرد:ارائه اطلاعات دقیق توسط مراجع قضائی به نظام وظیفه در این خصوص موجب جلوگیری از رواج اخذ معافیت خواهد شد.

او همچنین از اقدامات دستگاه قضائی در خصوص رسیدگی به بزه غیبت از خدمت نظام وظیفه تشکر کرده و بیان داشت، مداومت بر اجرای این روند موجب افزایش تعداد سرباز‌ها و پیشگیری از غیبت‌ها خواهد شد.
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.