سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری متخلف زنده‌گیری کبک‌های وحشی در سیرجان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سیرجان از دستگیری متخلف زنده گیری شش قطعه کبک وحشی به وسیله نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علی اکبر رسولیان رئیس اداره حفاظت محیط زیست سیرجان گفت: تعداد شش کبک زنده گیری شده از یک متخلف کشف و رها سازی شد.

او افزود: در پی تماس‌های تعدادی از دوستداران طبیعت مبنی بر زنده گیری و نگهداری پرندگان وحشی، اقدامات لازم در این خصوص انجام شد که طی آن یک باب منزل مشکوک مورد شناسایی قرار گرفت، با اخذ حکم قضایی بازرسی از این مکان انجام شد که منجر به کشف و ضبط شش قطعه کبک زنده شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سیرجان بیان داشت: در این ارتباط یک فرد متخلف دستگیر و برای طی مراحل قضایی به مراجع ذی‌صلاح معرفی شد، وی به جریمه نقدی سه میلیون ریالی ازبابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از هر قطعه کبک اشاره کرد و گفت: فرد خاطی از بابت زنده گیری شش کبک وحشی بایستی جمعا مبلغ هیجده میلیون ریال را بپردازد.

او تصریح کرد: در پایان پس از اطمینان کامل از سلامت و دارا بودن خوی وحشی گری، کبک‌ها در زیستگاه طبیعی شان رها سازی شدند.

رسولیان ضمن اشاره به بهره بردن از همه توان و ظرفیت محیط زیست این شهرستان، گفت: رویکرد ما برخورد قاطعانه با متجاوزان به حریم تنوع زیستی است چرا که این حوزه از سرمایه‌های طبیعی مهم بین نسلی کشور بوده و باید با حساسیت از آن حفاظت کرد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.