سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده بهینه از ظرفیت‌های دانشگاهی دراستانداردسازی

نشست هم اندیشی دانشگاه رازی و اداره کل استاندارد، برای گسترش همفکری، تقویت مشارکت و استفاده بهینه از ظرفیت‌های مراکز دانشگاهی در حوزه استانداردسازی به صورت آنلاین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  نشست هم اندیشی دانشگاه رازی و اداره کل استاندارد، به منظور گسترش همفکری، تقویت مشارکت و استفاده بهینه از ظرفیت‌های مراکز دانشگاهی در حوزه استانداردسازی به صورت آنلاین برگزار شد.

محمودرضا نیازی مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت: یکی از محوری‌ترین وظایف سازمان ملی استاندارد موضوع تدوین و ترویج استاندارد است.

اوافزود: پیرو تفاهم نامه همکاری دوجانبه با برنامه ریزی بتوانیم ضمن مشارکت مراکز دانشگاهی، بر اساس پتانسیل‌های موجود در جهت بسترسازی تدوین استاندارد‌های بین المللی و منطقه‌ای از طریق تشکیل کمیته‌های متناظر در استان گام برداریم.

او گفت: در حال حاضر ۲۲ نفر از اساتید هیات علمی دانشگاه رازی به عنوان کارشناس رسمی استاندارد با این اداره کل همکاری دارند، که با مجوز سازمان ملی استاندارد، دبیرخانه کمیته‌های فنی متناظر استاندارد با عناوین فنر‌ها (TC-۲۲۷) و آنالیز گاز‌ها (TC-۱۵۸)، در دانشگاه رازی استقرار دارد.

او ادامه داد: نظر به اهمیت ایجاد ارتباط موثر و تنگاتنگ با دانشگاه، در ادامه می‌توان مشارکت درتدوین استاندارد‌های بین المللی از طریق تشکیل کمیته‌های متناظر و ایجاد دبیرخانه کمیته‌های فنی بین المللی در دانشگاه رازی اقدام کرد.

 معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد استان کرمانشاه اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی در خصوص آشنایی با سازمان‌های بین المللی استانداردسازی (سازمان ISO، IEC، CODEX، OIML و...) نمود و ضمن معرفی نحوه فعالیت سازمان ISO و کمیته‌های فنی آن نحوه مشارکت در تدوین استاندارد و ایجاد ارتباط کاری با سازمان‌های بین المللی و فعالیت کمیته‌های متناظر آموزش‌های لازم را در این زمینه به اعضاء جلسه ارائه کرد.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.