سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان:

آمار مبتلایان به ویروس کرونا همچنان رو به کاهش است

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان خبرداد.

دکتر شکرالله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت:خوشبختانه تعداد مبتلایان و بستری شدگان بر اثر ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان در حال کاهش است و در حال حاضر ۱۸۰ بیمار بستری در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشکده داریم که این آمارخوبی نسبت به ماه‌های گذشته است.

او با بیان اینکه این وضعیت کاملا شکننده است افزود: حداقل ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم ملزم به استفاده از ماسک هستند و اگر شهروندان همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند می‌توانیم شاهد عبور اوج بیماری در روز‌های آینده باشیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد:استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی راهکار‌های اساسی در کنترل شیوع بیماری کرونا است.

سلمان زاده با بیان اینکه تنها نباید یک جانب قضییه را نگاه کنیم شهروندان، ادارت و اصناف نیز باید فاصله گذاری را همچنان رعایت کنند گفت: در حوزه دانشکده علوم پزشکی نیز باید بیماریابی را بیشتر کنیم، قرنطینه خانگی را افزایش دهیم و در حوزه درمان نیز باید بیماری کرونا را بیشتر کنترل و موارد ابتلا را به خوبی درمان کنیم و مجموع این کار‌ها است که در کنترل بیماری به ما کمک می‌کنند.

توصیه رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان برای مقابله با کرونا در فصل گرما

او افزود: فصل گرما و تابستان مشکلات خاص خود را دارند، کم آبی، گرمازدگی و بیماری‌ها مشخص این فصل شامل بیماری روده‌ای و تب کریمه کنگو که این یکی از بیماری‌های بومی منطقه جنوب غرب خوزستان است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: سالمندان جزو گروه‌های حساس جامعه هستند و خیلی سریع دچار گرمازدگی می‌شوند این افراد در هنگام خروج از منزل حتما آب آشامیدنی همراه خود داشته باشند.

سلمان زاده گفت:در هنگام بیرون رفتن از منزل تنها از آب بسته بندی شده استفاده کنند، از مصرف سبزی و سالاد در خارج از منزل اجتناب کنند و مایعات فراوان مصرف کنند.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.