فرماندار ویژه خرمشهر گفت: استفاده از ماسک در اماکن عمومی ، ادارات دولتی باید الزامی شود تا به عنوان یک فرهنگ در جامعه تلقی شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهرستان خرمشهر با بیان اینکه  استفاده از ماسک در اماکن عمومی ، ادارات دولتی باید الزامی شود تا به عنوان یک فرهنگ در جامعه تلقی شود گفت: به منظور تهیه و توزیع ماسک ارزان در مناطق کم برخوردار لازم است شرکت های بزرگ و بخش خصوصی مشارکت داشته باشند و حداقل یک روز در هفته ماسک رایگان خریداری ودر بین مردم توزیع کنند.

او یکی از عوامل مهم موفقیت مجموعه علوم پزشکی آبادان را همراهی و مشارکت مردم بیان کرد و افزود: تداوم و روند رو به کاهش آمار مثبت ویروس کرونا همراهی و مشارکت است و اگر مردم همچنان همکاری کنند سیر نزولی بهتر و بیشتر خواهد بود.

فرماندار ویژه خرمشهر در ادامه بر تمرکز غربالگری و ارائه خدمات مراقبتی به گروه‌های پرخطر تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه ۱۷ هزار نفر جمعیت در حوزه گروه‌های پرخطر است، صیانت از این گروه اهمیت ویژه دارد زیرا در صورتی که از این افراد مراقبت شود، جامعه ایمنی خواهیم داشت.

حیدری در ادامه تردد اتباع غیر ایرانی از مرز شلمچه بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ممنوع اعلام کرد و افزود: حضور نیروهای بهداشت محیط در کنترل ورود و خروج اتباع عراقی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است و ورود این اتباع در حال حاضر به شهر خرمشهر ممنوع است.

دکتر شکراله سلمان‌زاده، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز گفت: موارد مثبت، بستری، فوت و بستری در آی.سی.یو در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان همه خوشبختانه رو به کاهش است.

او ضمن تاکید بر ماندن در خانه و خارج نشدن مگر در موارد ضروری، افزود: امیدواریم که مردم عزیز این شرایط را ادامه بدهند تا بتوانیم از وضعیت روزهای قبل خارج بشویم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.