سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سفر‌های بین شهری؛

افزایش موارد انتقال کرونا در سرویس های ادارات خراسان جنوبی

نماینده علمی ستاد مدیریت پیشگیری و کنترل کرونا ویروس خراسان جنوبی از افزایش موارد انتقال کرونا در وسایل نقلیه کارمندان در سفر‌های بین شهری خبر داد.

ضیایی نماینده علمی ستاد مدیریت پیشگیری و کنترل کرونا ویروس خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: موارد متعدد از بیماران مبتلا به کرونا افرادی بوده اند که در شهر‌های اطراف استان مشغول به خدمت بوده اند؛ و برای رفتن به محل کار خود از ماشین گروهی و یا اتوبوس استفاده می‌کردند.

او با بیان اینکه رفت و برگشت این افراد حدود ۴ ساعت طول می‌کشیده، افزود: امکان وجود فرد ناقل ویروس کرونا در این ماشین‌های گروهی و یا اتوبوس‌ها وجود داشته است.

ضیائی بیان کرد: متاسفانه به دلیل حضور افراد ناقل بدون علامت در این ماشین‌ها و عدم توجه به نکات بهداشتی از طرف مسافران و نزدن ماسک افراد زیادی را به این بیماری مبتلا می‌شدند.


بیشتر بخوانید


نماینده علمی ستاد مدیریت پیشگیری و کنترل کرونا ویروس استان اظهار کرد: حتی ممکن است در یک اتوبوس حدود ۱۵ نفر آلوده شوند و این بیماری را به خانواده‌های خود نیز منتقل کنند که در این شرایط مجبور به بستری آن‌ها شده ایم.

او ادامه داد: افراد در صورت استفاده از وسیله نقلیه مشترک باید حتما ماسک زده و جهت جریان داشتن هوا نیز پنجره ماشین را باز کنند و همچنین از صحبت کردن بلند در این گونه محیط پرهیز کنند.

ضیائی اظهار کرد: اگر فردی علامت‌های بیماری کرونا را داشته باشد و یا با بایک مورد مثبت به ویروس کرونا تماس داشته است از سفر و همراهی با اطرافیان و دوستان پرهیز و در خانه استراحت کند و چنانچه این امکان وجود ندارد از وسیله نقلیه شخصی استفاده کند.

نماینده علمی ستاد مدیریت پیشگیری و کنترل کرونا ویروس استان گفت: ناقلین بدون علامت، خطر انتقال ویروس از طریق آن‌ها بیشتر از افرادی است که داری علامت هستند.

انتهای پیام / ط آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.