کاهش ۸۰ درصدی مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی بیرجند

ناوگان حمل نقل عمومی بیرجند در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه با کاهش ۸۰ درصدی مسافر مواجه بوده است.

غلامپور رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: با شیوع  ویروس کرونا ناوگان حمل نقل عمومی به شدت تحت تاثیر قرار گرفت و با کاهش شدید مسافر مواجه شد.

او با شاره به اینکه با روند کاهشی مسافر از تعداد ناوگان حمل و نقل اتوبوس رانی کاسته شد، افزود: در حال حاضر معادل ۴۰ درصد ناوگان اتوبوس رانی فعال هستند.

غلامپور با بیان اینکه روند جا به جایی مسافر روزانه تا یازده هزار نفر رسیده است، تصریح کرد: در سه ماهه نخست پارسال  تعداد دو میلیون و 600 هزار مسافر جابه جا شده که امسال این تعداد به ۶۰۰ هزار مسافر رسیده است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار مسافر شهرداری بیرجند اظهار کرد: بعد از ماه رمضان که تعداد بیماران مبتلا به کرونا در شهر کمتر شد با روند افزایش مسافر مواجه شدیم که روزانه تعداد مسافرین به ۱۳ هزار مسافر رسیدند

او ادامه داد:بر همین اساس به تعداد اتوبوس ها در سه خط مهرشهر، سجادشهر و غفاری افزوده شد.


بیشتر بخوانید


غلامپور بیان کرد: به منظور حمایت بخش خصوصی اتوبوس رانی، شهرداری با مصوبه شورای اسلامی شهر ماهانه یک میلیون تومان بابت هر اتوبوس (معادل ۵۲ اتوبوس) در ماه یارانه پرداخت می کند و این روند تا پایان وضعیت کرونا ادامه دارد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار مسافر شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه ناوگان حمل و نقل اتوبوس رانی و تاکسیرانی  هر شب بر اساس دستور عمل های داده شده از طرف ستاد کرونا ضد عفونی می شود، افزود: تمامی پروتکل ها و دستور عمل ها به رانندگان ابلاغ شده و آنها  موظف به رعایت آن هستند.

او ادامه داد: در ناوگان اتوبوس رانی برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی ۵۰ درصد صندلی ها علامت گذاری شده و از مسافران درخواست می شود صندلی هایی که با علامت ضربدر مشخص شده را خالی بگذارند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار