سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور:

۴درصد کلاس‌های درس بخاری نفتی دارند

رخشانی‌مهر با اشاره به وضعیت ساخت و تعمیر فضاهای آموزشی گفت: در شرایط فعلی تاکنون چهار درصد کلاس‌های درس بخاری نفتی دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی که به صورت ویدئوکنفرانسی صبح امروز برگزار شد، با اشاره به وضعیت فضا‌های آموزشی خراسان شمالی بیان کرد: زیرساخت‌های لازم برای جمع آوری و استانداردسازی بخاری‌های نفتی در استان خراسان شمالی مهیا شد و با توجه به دستور ویژه استاندار زیرساخت‌ها تقویت شد و به تدریج کار به سایر مناطق تسری پیدا کرد.

او ادامه داد: بخاری‌های نفتی در کل کشور جمع شدند و فقط ۴ درصد کلاس‌های درس در کشور با بخاری نفتی گرم می‌شوند که اگر زیرساخت لازم فراهم شود این کار تا پایان سال انجام خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به موضوع جمع‌آوری کلاس‌های سنگی از استان خراسان شمالی هم اشاره کرد و گفت: کلاس‌های سنگی از استان خراسان شمالی جمع آوری شد؛ البته از این مدارس در برخی نقاط دیگر کشور وجود دارد.

او با بیان اینکه متوسط سرانه فضا‌های آموزشی در کشور ۵/۲ مترمربع است و این رقم در خراسان شمالی ۵/۳۳ مترمربع است، اظهار کرد: البته تا سرانه استاندارد که ۸/۴ مترمربع است، فاصله داریم و امیدوارم با تلاش‌ها و پیگیری‌های مدیران استانی و پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش بتوانیم بخش دیگری از مشکلات را حل کنیم.

رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه امروز تفاهم‌نامه به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت و فضا‌های آموزشی خراسان شمالی در نظر گرفته شد، گفت: ۵۰ درصد اعتبار را استانداری و ۵۰ درصد محل اعتبارات را سازمان نوسازی مدارس متقبل می‌شود؛ طرح ویژه بسته تحول مشارکت‌های مردمی با نام آجر به آجر نیز در حال اجراست.

اختصاص ۱۴ هکتار زمین  برای ساخت  فضاهای آموزشی خراسان جنوبی

در ادامه محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه با کمک مدیران استانی بالغ بر ۱۴ هکتار زمین را تخصیص بدهیم ، گفت:  امیدواریم با اختصاص زمین بیشتر به بهترین استاندارد کشور در این زمینه برسیم  همانطور که در سال ۹۷ مدارس خشت و گلی را به طور کامل از استان جمع کردیم.

او ادامه داد:  امسال هم  ۱۷ مدرسه سنگی در استان بود که در کمتر از ۳ ماه با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال جمع آوری شد؛ جمع آوری بخاری‌های نفتی و غیراستاندارد هم ظرف ۲۷ روز انجام شد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه طرح آجر به آجر برای مشارکت بیشتر خانواده‌ها با هر بضاعتی در امر مدرسه‌سازی است، بیان کرد: این طرح  برای خانواده‌هایی که درآمد اندکی دارند، اما می‌خواهند به سمت مدرسه سازی بروند، موثر خواهد بود و به این ترتیب خیرین را به جمعیت میلیونی می‌رساند.

شجاعی با تاکید بر اینکه در خیلی زمینه‌ها در استان خراسان شمالی که کم برخوردار هستیم، اظهار کرد: در استان خراسان شمالی ۱۲۲ کلاس خشت و گلی داشتیم که شروع به برچیدن آن‌ها کردیم و در سال ۹۷ جشن برچیدن مدارس خشتی و گلی را گرفتیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.