بیشتر بخوانید
فضای داخلی این خودرو که تصاویر آن در اوایل سال منتشر شد، با تأکید بیشتر بر فناوری، گامی بنیادیتر به جلو برمیدارد. داشبورد مینیمالیستی کنار یک نمایشگر پرتره به سبک تسلا - که به طور قابل ملاحظهای بزرگتر از هر صفحهای است که مرسدس در مدلهای قبلی ارائه داده است - تحت سلطه صفحه نمایش ابزار دیجیتال آزاد است. این هفته، مرسدس به طور رسمی از فضای داخلی کلاس اس جدید خود پرده برداشت و فاش کرد که نسخه نسل دوم سیستم عامل MBUX این شرکت را با کنترلهای فیزیکی کمتر، پنج دکمه لمسی و آرایهای از ردیاب حرکتی، در اختیار مشتریانش قرار میدهد.
به نظر میرسد نسل هفتم کلاس اس با طیف وسیعی از پیشرانههای الکتریکی جدید و ویژگیهای پیشرفته دستیاری درایور، جایگاه خود را در خط مقدم دانش فنی این برند به دست آورده است. این اقدامات با هدف بالا بردن سطح آن، فراتر از رقبایی همچون سری ۷ بیامدبلیو و آئودی A۸ حرکت کرده است. پرچمدار جدید مرسدس که قرار است سال آینده در نمایشگاههای انگلستان برگزار شود، برای اولین بار برای پشتیبانی از دو مدل کاملا متفاوت ساخته شده است. در حالی که نسخههای استاندارد قرار است طیف وسیعی از پیشرانههای هیبریدی پلاگین را دریافت کنند، خودروساز آلمانی نیز یک نسخه خالص الکتریکی بهینه شده ایرودینامیکی را به بازار عرضه خواهد کرد که به عنوان مدل پرچمدار برای زیر مارک جدید خودروهای برقی EQ خود استفاده خواهد کرد.
این خودرو در رده EQS شرکت مرسدس بنز قرار گرفته است. EQS بخشی از برنامه ۹ میلیارد پوندی مرسدس را برای معرفی بیش از ۱۰ وسیله نقلیه الکتریکی اختصاصی به بازار انگلیس طی شش سال آینده، تشکیل میدهد.
گفتنی است، در حالی که مدل استاندارد خودروی پرچمدار کلاس اس مرسدس بنز در پلتفرم MRA به حساب میآید، مدل پیشرفته EQS با چهار چرخ محرک اولین مدل مرسدس بنز خواهد بود که بر اساس پلتفرم جدید معماری الکتریکی ماژولار (MEA) ساخته خواهد شد.
انتهای پیام/
البته فکر نکنم نسبت به مدل ۷۲ اش یعنی ۲۷ سال رونمایی متوالی و پی در پیش تفاوت چندانی کرده باشه