انویدیا و بنز آینده رایانه‌های خودرو را رقم خواهند زد

شرکت‌های بنز و انویدیا طی همکاری جدید خود سعی دارند فناوری انقلابی خود را تا سال ۲۰۲۴ برای اتومبیل‌ها فعال سازند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در طی کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه، شرکت انویدیا و مرسدس بنز اعلام کردند که آن‌ها در حال همکاری بر روی توسعه و ساخت یک فناوری انقلابی داخل خودرو هستند تا آن را برای اتومبیل‌های لوکس در دسترس قرار دهند. بر اساس اطلاعات این دو شرکت فناوری انقلابی تا سال ۲۰۲۴ به پایان خواهد رسید.

دو مجموعه مذکور برای توصیف فناوری خود از جمله «پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین سیستم محاسباتی که تا به حال بر روی اتومبیل‌ها قرار گرفته است» استفاده کردند. این فناوری جدید بر روی اتومبیل‌ها امکان استفاده از نرم‌افزار سیستمی سطح دو و سطح سه را برای اتومبیل‌های هوشمند فراهم می‌سازد. گفتنی است با وجود این شرایط شرکت‌های بنز و انویدیا سعی دارند فناوری تسلا را پشت سر بگذارند همچنین گفته می‌شود قابلیت سطح چهار پارک کردن نیز در فناوری آینده این دو شرکت وجود خواهد داشت.

با تمام هوشمندسازی صورت گرفته بر روی این فناوری، همچنان لازم است که یک راننده به صورت آماده‌باش در خودرو حضور داشته باشد. این فناوری محاسباتی که تحت پلتفرم DRIVE شرکت انویدیا ساخته شده قادر است مسیرهای مشخص شده متعارف را به صورت هوشمند طی کند.


بیشتر بخوانید


یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در این فناوری انقلابی وجود دارد امکان افزودن قابلیت‌های و برنامه‌های جدید از راه دور است. این ویژگی به کاربران امکان شخصی‌سازی برنامه‌ها و قابلیت‌های خودرو را می‌دهد. چنین قابلیتی در ابعاد محدودتر در سرویس خرید اینترنتی تسلا نیز وجود دارد.

اتومبیل بنز و انویدیا

همکاری مرسدس بنز و انویدیا

جنسن هانگ، مدیرعامل و سرمایه‌گذار شرکت انویدیا در رابطه با اقدامات اخیر این شرکت گفت: «ما از همکاری با شرکت مرسدس بنز بسیار خوشحال هستیم، با یکدیگر ما می‌توانیم انقلابی در صنعت اتومبیل‌سازی صورت دهیم. خودروها در آینده می‌توانند قابل برنامه‌ریزی و به‌روزرسانی شوند. تمام اتومبیل‌های آینده شرکت مرسدس بنز با پلتفرم DRIVE شرکت انویدیا یک تیم پشتیبان برای برنامه‌نویسی و هوش مصنوعی با خود دارد که سعی می‌کنند با گذر زمان فناوری اتومبیل‌ها را توسعه دهند».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۵ تير ۱۳۹۹
ما هیچ ما سایپا ما ایران خودرو ما پراید!
آخرین اخبار