سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعمال محدودیت‌های جدید ناشی از کرونا در سیرجان

سرپرست فرمانداری سیرجان گفت: محدودیت‌های جدیدی از فردا به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به مدت دو هفته در سیرجان آغاز و با جدیت اعمال می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سهراب بهاالدینی سرپرست فرمانداری سیرجان امروز در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونای این شهرستان، گفت: بر اساس مصوبات امروز این ستاد، از فردا برگزاری مراسم عروسی، جشن و ترحیم در تالار‌های پذیرایی سیرجان ممنوع شده و با برگزارکنندگان این گونه مراسم در باغ‌ها و خانه باغ‌ها از طریق مراجع قضایی برخورد جدی می‌شود.

او افزود: همچنین پذیرش عروس از طریق آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی ممنوع شد و در صورت انجام به مدت یک تا ۲ ماه تعطیل و پلمب می‌شوند.

بهاالدینی تصریح کرد: برگزاری هرگونه مراسم مذهبی، عزا و ترحیم در مساجد، تکایا و بقاع متبرکه به جز نماز جماعت و نیز در گورستان‌ها و آرامستان‌ها ممنوع و نظارت آن بر عهده شهرداری و سازمان تبلیغات اسلامی است.

او با اشاره به اینکه فعالیت سالن‌های ورزشی، استخر‌های سرپوشیده و سایر اماکن ورزشی در این مدت متوقف می‌شود، بیان داشت: برگزاری مراسم و جلسات در نهاد‌ها، ادارات و سازمان‌ها با ظرفیت بیش از ۳۰ نفر ممنوع است.

رییس ستاد مقابله با بیماری کرونای شهرستان سیرجان اظهار داشت: فعالیت آموزشگاه ها و زبانسرا‌ها متوقف می‌شود، پارک ها، بوستان‌ها و اماکن تفریحی نیز در این مدت تعطیل می‌شوند. بهاالدینی گفت: اتاق اصناف در قالب طرحی، ساعات کاری پاساژها، فروشگاه‌های بزرگ و بازار‌ها را کاهش می‌دهد و اداره کار موظف است، نظارت بیشتری بر مجموعه‌های کارگری خصوصاً ایاب و ذهاب پرسنل و رعایت پروتکل های بهداشتی را اعمال کند.

بهاالدینی افزود: از سوی ستاد شهرستان سیرجان به ستاد مدیریت کرونای استان کرمان پیشنهاد داده شد تا طرح فعالیت ادارات و نهاد‌های سیرجان با فعالیت نیمی از پرسنل را مصوب کند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.