سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان:

اتصال میان دانشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی برقرار نیست

کرمی گفت: شرکت‌های خصوصی و دانشگاه‌ها با یکدیگر اتصال ندارند که باید این نقص جبران شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پرویز کرمی، دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم فناوری و اقتصاد دانش بنیان در مراسم افتتاحیه مجمع هماهنگی بخش خصوصی گفت: کشور ما در یک چالش بزرگ در حوزه معیشت و اشتغال قرار گرفته و مهمترین چاره این مشکل، اشتغال است.

کرمی گفت: شرکت‌های بخش خصوصی باید به کمک بیایند و مسئولیت اجتماعی و کاری خود را ادا کرده و این مشکل را حل کنند.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم فناوری و اقتصاد دانش بنیان ادامه داد: مهارت لازم که مورد نیاز جامعه است در زمان تحصیل در دانشگاه‌ها آنچنان که مورد نیاز است، ارائه نمی‌شود. طی این سال‌ها معاونت علمی برای رفع این مشکل به پلتفرم‌های مختلفی مثل مراکز نوآوری رجوع کرد تا فارغ التحصیلان برای بازار کار آماده شوند.

او افزود: شرکت‌های دانش بنیان در طی این چند سال به ۵ هزار و ۱۰۰ مورد رسیده اند. شرکت‌های خصوصی و دانشگاه‌ها با یکدیگر اتصال ندارند، براین اساس شرکت‌های خصوصی باید این نقص را جبران کنند.

کرمی تصریح کرد: معاونت علمی از هر شرکت دانش بنیان خصوصی که به اشتغال زایی ورود کند، حمایت می‌کند؛ البته این حمایت مختص واحد‌های فناور نیست.

او با بیان اینکه از مدیران بخش خصوصی خواسته ایم تا به حوزه اشتغال زایی ورود کنند، گفت: دو طرح «احمدی روشن» و «شهید بابایی» در معاونت علمی داریم که دانشجویان در مقاطع مختلف به این طرح‌ها ورود می‌کنند و نیاز‌های صنعت به آن‌ها ارائه می‌شود و در نهایت دانشجویان ضمن مهارت افزایی مسائل صنعت را حل می‌کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.