رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بیان توضیحاتی درباره تبلیغات برخی شرکت‌ها برای اخذ مجوز شرکت‌های دانش بنیان پرداخت.

اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تبلیغات برخی شرکت‌ها برای اخذ مجوز شرکت دانش بنیان در فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی، گفت: معاونت علمی برای اهدای مجوز فعالیت شرکت‌های دانش بنیان صرفا از طریق سامانه برخط خودش اقدام می‌کند و کسب و کار‌هایی که تحت عنوان مشاوره و یا اخذ مجوز دانش بنیان از سوی بخش خصوصی و آگهی‌های اغوا کننده انجام می‌شود مورد تائید نیست، متقاضیان ثبت شرکت دانش بنیان برای هر گونه سوالی می‌توانند به معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری مراجعه کنند.

رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی در ادامه درباره صادارت محصولات برخی شرکت‌ها با استفاده از مجوز شرکت‌های دانش بنیان، اظهار کرد: شرکت دانش بنیان، شرکتی است که براساس سطح پیچیدگی فناوری در یک محصول خاص مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در اعطای تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی و حمایت‌های که ذیل قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان قانون گذار برای معاونت علمی تکلیف شده تعلق می‌گیرد. قطعا این موضوع با دقت کامل و لازم مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد و با هر مورد نقضی هم که از طرف شرکت‌های دانش بنیان مشاهده شود برخورد می‌کنیم.

تدوین طرحی برای رفع موانع تولید شرکت‌های دانش بنیان

او در ادامه درباره آخرین اقدامات انجام شده برای تسهیل قوانین سخت در حوزه فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان، گفت: فراکسیون اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان مجلس در حال تدوین طرحی برای اصلاح، به روز رسانی و رفع موانع تولید شرکت‌های دانش بنیان و بازار سازی برای محصولات فناورانه است که بناست این طرح در کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از اولین طرح‌های اقتصاد دانش بنیان مطرح و بررسی شود.

قادری فر در ادامه بیان کرد: نکته حائز اهمیت این طرح این است که نمایندگان مجلس در تلاش هستند تا موانع توسعه کسب و کار و بحث بازار سازی محصولات دانش بنیان را پیگیری کنند تا شاهد موانع کمتری برای فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار